Należąca do koncernu Stellantis marka Abarth wprowadza do sprzedaży dwa nowe modele auta z logo Skorpiona. To Abarth 500e i Abarth 500e Turismo. To oczywiście „sportowe” odmiany Fiata 500e, samochodu, który w wielu europejskich krajach stał się bestsellerem. Czym różni się Abarth 500e od „fiacika na prąd”? Nie tylko gadżetami widocznymi gołym okiem.
Te „gadżety” to napis Abarth w ciemnym kolorze, umieszczony z przodu i z tyłu auta. Umieszczone nieco wyżej logo, wraz z reflektorami i grillem nadaje samochodowi wygląd, który mówi, że to właśnie małe szczegóły robią różnicę. Ponadto, z boku samochodu. w pobliżu drzwi umieszczono nowe, „zelektryfikowane” logo Skorpiona.
Inne elementy nadwozia które przyciągają wzrok to zmieniony przedni zderzak, 17-calowe felgi (w wersji turismo 18-calowe) z nowym specjalnym wzorem, wstawki dyfuzora tylnego i inne obudowy lusterek (w kolorze Matt Grey).
Wnętrze Abartha 500e to ciemna kolorystyka słupków i podsufitki, sportowe „tuningowane” fotele z wytłoczonymi na tkaninie „paskami skorpiona" oraz sportowa kierownica, w wersji turismo obszyta jest alcantarą.
Ciekawostką jest to, że Abarth 500e odtwarza w kabinie dźwięk gitary przy każdym włączeniu lub wyłączeniu samochodu. Ale nie on jest najfajniejszy. O dużo większe wrażenie robi „ryk” uzyskany dzięki generatorowi dźwięku (Abarth Sound Generator), który odtwarza odgłosy silnika spalinowego z wydechem Record Monza.
Abarthem 500e da się przejechać na jednym ładowaniu do 265 km. Bateria ma funkcję szybkiego ładowania o mocy do 85 kW prądem stałym (DC). Aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na potrzeby dziennego przebiegu (około 40 km), potrzeba mniej niż 5 minut, Funkcja szybkiego ładowania umożliwia naładowanie akumulatora do 80% w 35 minut.
W obu wersjach dostępne są trzy tryby jazdy - Turismo, Scorpion Street i Scorpion Track.
· Tryb Turismo umożliwia płynne przyspieszanie i i ekonomiczną jazdę.
· Tryb Scorpion Street oferuje najwyższe osiągi przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu hamowania regeneracyjnego.
· Dodatkowo, w trybie Turismo lub Scorpion Street, oferowana jest funkcja jazdy za pomocą jednego pedału. Samochód zwalnia za każdym razem, gdy podnosimy stopę i odzyskuje energię kinetyczną, która następnie jest zamieniana na energię elektryczną w celu naładowania akumulatora.
· Wreszcie, tryb Scorpion Track jest przeznaczony dla kierowców poszukujących najwyższych osiągów bez funkcji jazdy za pomocą pedału przyspieszenia.
TUTAJ znajdziesz więcej zdjęć nowego Abartha na prąd.