Oto nowy samochód z polskiej fabryki. W Tychach powstaje Abarth 600e. To „usportowiona” odmiana Fiata 600e który, obok Alfy Romeo Junior i Jeepa Avanger od pewnego czasu opuszcza linie produkcyjne polskiego zakładu koncernu Stellantis.
Abarth 600e to… najmocniejszy „scorpion” w historii. Jego elektryczny silnik generuje aż 280 koni mechanicznych co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 6 sekund (dokładnie 5,85 sekundy). Abarth 600e dostępny będzie w dwóch wersjach - Turismo (słabsza, moc 240 KM) i limitowanej do 1 949 egzemplarzy „Scorpionissima” (280 KM). To hołd dla roku, w którym powstała marka.
Najmocniejszego Abartha w historii będzie można niebawem zamawiać w obu wersjach: Turismo kosztować będzie 195 000 zł a Scorpionissima - 212 000 zł.
Nim szczegółowo opiszemy parametry Abartha 600e prezentujemy clip, w którym obok tego auta, bohaterem jest… policjant. Kampanię nazwano „Temptation”, co w polskim języku oznacza pokusa.
Abarth 600e to samochód zapewniający niezwykłe wrażenia z jazdy oraz wysokie osiągi, a także moc i rozbrajający „niegrzeczny” charakter, który jest jego znakiem rozpoznawczym. Można to dostrzec w „muskularnym” nadwoziu, dużych kołach, aerodynamicznym tylnym spojlerze i agresywnym, acz sportowym wnętrzu.
Wersja Scorpionissima generuje 345 Nm momentu obrotowego i może osiągnąć maksymalną prędkość 200 km/h przy zasięgu akumulatora do 334 km. Obie mają trzy tryby jazdy. Tryb Turismo zapewnia moc 110 kW w wersji Turismo oraz 140 kW w wersji Scorpionissima, Ta konfiguracja obejmuje również sportową kalibrację pedału przyspieszenia, sportową kalibrację układu kierowniczego i standardową kalibrację systemu ESP.
Oprócz tych funkcji, drugi tryb jazdy, Scorpion Street, oferuje moc 150 kW w przypadku wersji Turismo i 170 kW w przypadku Scorpionissima, oraz moment obrotowy wynoszący 345 Nm Wreszcie konfiguracja Scorpion Track to tryb, w którym Abarth dostarcza najwięcej zabawy, gwarantując najlepsze osiągi podczas jazdy na torze z maksymalną prędkością ograniczoną do 200 km/h, momentem obrotowym 345 Nm i wyższą mocą wynoszącą 207 kW (280 KM) w przypadku Abartha 600e Scorpionissima i 175 kW (240KM) w wersji Turismo.