Strona główna/Wiadomości/Alfa Romeo Milano? Nazwa nieaktualna! Bo auto ma być produkowane w Polsce

Alfa Romeo Milano? Nazwa nieaktualna! Bo auto ma być produkowane w Polsce

15 kwietnia 2024

Wiele lat temu doskonale znany bo produkowany w Polsce Fiat Panda drugiej generacji miał nazywać się nie Panda na Gingo. Ale zaprotestował Renault. Bo nazwa Gingo za bardzo wydawała się Francuzom podobna do… Twingo. Fiat postanowił więc zostać przy starej nazwie Panda, a gotowe już materiały promocyjne Gingo trafiły do kosza.   Podobna, choć nie taka sama, sytuacja zdarzyła się teraz, tym razem z Alfą Romeo. Konkretnie z małym, produkowanym w Polsce  crossoverem znanym do dzisiaj jako Milano (czyli Mediolan).


Na tę nazwę zaprotestował włoski rząd, twierdząc, że  nazywanie po włosku produktu, który nie jest wytwarzany we Włoszech jest prawnie zabronione. A Alfa Romeo Milano – podobnie jak bliźniaczy Fiat 600 i Jeep Avenger ma być produkowany w Tychach.



Jak czytamy w komunikacie jaki otrzymaliśmy dzisiaj, pomimo tego, że marka Alfa Romeo uważa, iż nazwa spełnia wszystkie wymogi prawne, a także mając na uwadze fakt, że aktualnie istnieją znacznie ważniejsze kwestie niż nazwa nowego samochodu, Alfa Romeo postanowiła zmienić nazwę z „Milano” na „Alfa Romeo Junior”.



Jean-Philippe Imparato – dyrektor generalny marki Alfa Romeo

„Doskonale zdajemy sobie sprawę, że ten epizod pozostanie zapisany w historii marki. To wielka odpowiedzialność, ale jednocześnie ekscytujący moment. Wybór nowej nazwy, Alfa Romeo Junior, jest całkowicie naturalny, ponieważ jest ona silnie związana z historią marki i od samego początku nazwa ta należała do naszych ulubionych. Jako zespół decydujemy się po raz kolejny dzielić naszą pasją do Marki i uczynić produkt i naszych klientów priorytetem. Zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy, chociaż wiemy, że nie jesteśmy do tego zobowiązani, ponieważ chcemy zachować pozytywne emocje, które zawsze wzbudzały nasze produkty i uniknąć wszelkiego rodzaju kontrowersji. Zainteresowanie jakie wzbudził w ciągu ostatnich kilku dni nasz nowy, sportowy kompakt jest ogromne. Zanotowaliśmy bezprecedensową liczbę odwiedzin na stronie konfiguratora online, co spowodowało awarię strony internetowej trwającą kilka godzin”.

Stefano Odorici – Prezes Włoskiego Stowarzyszenia Dealerów marki Alfa Romeo


„Alfa Romeo to marka wyjątkowa, która wita każdego i wzbudza pasję oraz pozytywne emocje. Widzę to wyraźnie, gdy patrzę w oczy naszym klientom, którzy przychodzą oglądać, testować, kupować i odbierać samochody Alfa Romeo w naszych salonach sprzedaży. Dlatego też cieszymy się z decyzji podjętej przez markę o zmianie nazwy samochodu z Milano na Alfa Romeo Junior w świetle ostatnich wiadomości, które mogą wpłynąć na entuzjazm i ogromne zainteresowanie, jakim nowy model cieszy się wśród naszych klientów. Alfa Romeo Junior, podobnie jak Milano, to piękne nazwy, które mają swoje korzenie w niezwykle bogatej historii Marki. To nie przypadek, że od razu znalazły się wśród faworytów publiczności.”

 

Pochodzenie nazwy „Alfa Romeo Junior”

Po sukcesie modelu Giulia i jej wersji coupé Giulia Sprint GT, zaprojektowanej przez słynnego Giugiaro dla Bertone, Alfa Romeo postawiła sobie za cel przyciągnięcie młodszej, nowej klienteli poszukującej błyskotliwego, ekskluzywnego samochodu, którego zakup i eksploatacja nie zrujnują domowego budżetu.

26 września 1966 roku w Balocco zaprezentowano model GT 1300 Junior, który mimo, że nie miał słowa „Giulia” w nazwie, stał się liderem nowej generacji Alfy Romeo. Rzeczywiście, podobne wersje z gamy Spider będą również utożsamiane z modelem Junior.

Główna zmiana mechaniczna polegała na zastosowaniu silnika z dwoma wałkami rozrządu o pojemności skokowej 1290 cm3, który - dzięki pojedynczemu układowi zasilania i nowemu rozrządowi - generował moc 89 KM i osiągał maksymalną prędkość ponad 170 km/h, tylko nieznacznie niższą niż model z silnikiem 1600. Ponadto, GT 1300 Junior zapewniała wysokie osiągi a także wyjątkową przyjemność czerpaną z jazdy. Nadwozie zostało również odświeżone, oferując specjalne i bardziej młodzieńcze wykończenie.

Ze sprzedażą ponad 92 000 egzemplarzy, Alfa GT 1300 Junior szybko stała się bestsellerem w swojej gamie i prawdziwym symbolem statusu epoki.


Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 8 000 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: