Naszym testowym, elektrycznym Audi Q4 e-tron jesteśmy właśnie w Starym Sącza. To malownicze miasteczko położone na południu, w województwie małopolskim. Znane również jako "Perła Beskidów" ma bogatą historię sięgającą ponad 700 lat. Leży nad Popradem, w otoczeniu pięknych gór, co czyni je popularnym miejscem dla turystów.
A Audi Q4 e-tron po raz pierwszy zaprezentowany został w 2019 roku jako koncepcyjny samochód. Do seryjnej produkcji wprowadzony został w 2021 roku. To pierwszy kompaktowym SUV-em z napędem w pełni elektrycznym Audi. Samochód jest oparty na modułowej platformie MEB (Modular Electrification Toolkit), która została stworzona przez Grupę Volkswagen specjalnie dla pojazdów elektrycznych. Platforma ta umożliwia skuteczną integrację akumulatorów, a także zapewnia optymalne rozłożenie masy pojazdu.
Pod względem designu, Audi Q4 e-tron posiada charakterystyczne cechy stylistyczne typowe samochodów z Ingolstadt, takie jak reflektory LED, szeroka atrapa chłodnicy i dynamiczną linię nadwozia..
Q4 e-tron jest dostępny w kilku wariantach. Podstawowa wersja wyposażona jest w jeden silnik elektryczny napędzający oś tylną, podczas gdy wersja "quattro" posiada dwa silniki elektryczne, jeden dla osi przedniej i drugi dla osi tylnej, co zapewnia napęd na cztery koła. Moc silników waha się od około 170 do 300 KM w zależności od wersji.
Bateria litowo-jonowa Q4 e-tron ma pojemność od 52 do 82 kWh, co przekłada się na zróżnicowany zasięg. Zasięg w pełni naładowanej baterii wynosi od około 350 do 520 kilometrów według cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Samochód może być ładowany na różne sposoby, w tym przy użyciu stacji szybkiego ładowania.