Audi rozpoczęło rok 2023 z dobrymi wynikami dostaw na wszystkich kluczowych dla siebie rynkach. Również w Polsce pobiła wcześniejsze wyniki sprzedażowe.
Od początku roku, do końca kwietnia, w naszym kraju zarejestrowano 8270 nowych egzemplarzy Audi, o 40% więcej niż od stycznia do kwietnia 2022. W ten sposób nieprzerwanie od początku roku Audi jest liderem rejestracji w grupie marek premium w skali Polski.
Natomiast globalnie, w pierwszym kwartale tego roku, Audi dostarczyło do rąk klientów około 422 000 pojazdów marek Audi, Bentley i Lamborghini – około 8 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Poprawa sytuacji w zakresie dostaw półprzewodników pozwoliła temu producentowi pełniej zaspokoić wysoki popyt na modele Audi, zwłaszcza w Europie i USA. Przychody wzrosły do 16,9 mld euro. Zysk operacyjny wzrósł do 1,8 mld euro, a marża operacyjna w wysokości 10,8 procent znalazła się w górnej części przedziału celów strategicznych.
Audi nabrało też znacznego tempa w segmencie aut o napędzie elektrycznym: w największej w historii ofensywie modelowej, od końca 2023 do końca 2025 roku, marka zapowiedziała wprowadzenie na rynek około 20 nowych modeli, z których ponad dziesięć będzie w pełni elektrycznych.