Audi e-tron GT pokazuje, jak fascynująca jest motoryzacja elektryczna. Czterodrzwiowe coupé łączy w sobie pełną emocji stylistykę, mocny napęd i dynamiczną jazdę. To prawdziwe gran turismo przyszłości. Czy chcesz dowiedzieć się o nim coś więcej? Poniżej kilka najważniejszych informacji.
Dwa modele gran turismo z całkowicie elektrycznym napędem — e-tron GT quattro i RS e-tron GT są dostępne na polskim rynku od roku 2021 r. Oba są mocne, szybkie i dynamiczne. Oba gwarantują zerowe emisje lokalne. Ten zestaw cech uzupełnia ich silny charakter będący reinterpretacją idei gran turismo.
Wygląd zewnętrzny Audi e-tron GT to dynamiczne dzieło sztuki. Harmonijna jest każda powierzchnia i linia. Od reflektorów, które opcjonalnie dostępne są w wersji ze światłami laserowymi, po duży dyfuzor w tyle pojazdu. W połączeniu, detale te tworzą rzeźbę, która wygląda jakby była ukształtowana przez wiatr. Linia karoserii jest wyjątkowo aerodynamiczna, a współczynnik oporu czołowego wynosi zaledwie 0,24. Wnętrze również wpisuje się w klasyczną stylistykę gran turismo: Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu zainstalowano w niskim, sportowym położeniu, a rozdziela je szeroka konsola środkowa. Natomiast siedzenia tylne zapewniają wystarczająco dużo miejsca dla osób dorosłych. Spokojna elegancja wnętrza podkreśla progresywny charakter pojazdu.
Gran turismo to sportowy samochód turystyczny charakteryzujący się doskonałym, dynamicznym prowadzeniem i aerodynamiką. Audi e-tron GT wpisuje się w ten profil. W zależności od modelu, moc wyjściowa silników elektrycznych wynosi 350 kW (476 KM) lub 440 kW (598 KM), co daje dynamiczny zryw. Zapewniany przez akumulator zasięg do 488 km (w cyklu WLTP) i pojemność netto akumulatora wynosząca 86 kWh, są również nie bez znaczenia. 800-woltowa technika akumulatora umożliwia szybkie jego ładowanie prądem stałym z mocą wyjściową do 270 kW. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, układ czterech kół skrętnych, regulacja amortyzatorów, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, elektryczny napęd na cztery koła i blokada mechanizmu różnicowego osi tylnej sprawiają, że zawieszenie zachowuje idealną równowagę między dynamiką, a komfortem. Koła mają wielkość do 21 cali, a tarcze hamulcowe — opcjonalnie również z materiału ceramicznego wzmacnianego włóknem węglowym — średnicę do 420 mm.
Tak jak wszystkie modele Audi, e-tron GT jest w pełni skomunikowany. Infotainment, usługi online zapewniane przez Audi connect oraz systemy wsparcia kierowcy, to najnowsze dostępne na świecie rozwiązania techniczne. A ponieważ dynamiczne dzieło sztuki musi również charakteryzować się doskonałym brzmieniem, dla Audi e-tron GT skomponowano unikalny dźwięk. Jest mocny i progresywny — jak sam pojazd.
Najważniejsze informacje dotyczące modelu w skrócie:
Audi e-tron GT quattro i Audi RS e-tron GT
Pozycjonowanie
- Reinterpretacja filozofii gran turismo: 4-drzwiowe coupé o eleganckiej i dynamicznej stylistyce z mocnym napędem elektrycznym; pewność jazdy na długich dystansach i podczas codziennego użytkowania
- RS e-tron GT jako awangarda elektryfikacji w Audi i Audi Sport GmbH
- Naszpikowany emocjami samochód flagowy i próbka stylistyki przyszłości
Wygląd zewnętrzny, aerodynamika i nadwozie
- Stylistyka gran turismo rozwijana pod sztandarem mobilności elektrycznej: sportowy charakter oraz wygoda idące w parze ze zrównoważonym rozwojem
- Sportowe proporcje: duży rozstaw kół, niska sylwetka, szeroki rozstaw osi
- „Płynąca” stylistyka jako element nowatorski: estetyka jako pochodna wydajności
- Rzeźba: niska, odwrócona osłona chłodnicy Singleframe w kolorze pojazdu, bardzo wyróżniające się blistry quattro, płaski szklany dach o opadającej linii, tył z wyjątkowo głębokimi przetłoczeniami
- Niski współczynnik oporu powietrza (0,24) zapewnia wysoką wydajność i duży zasięg; aktywna aerodynamika z możliwością otwierania i zamykania wlotów powietrza, a także poszerzony spojler tylny, zamknięte podwodzie i szeroki dyfuzor
- Wysoka sztywność i bezpieczeństwo w razie kolizji, dzięki zastosowaniu w kabinie pasażerskiej stali o wyjątkowo dużej wytrzymałości i wzmocnieniu obudowy akumulatora, poszycie zewnętrzne karoserii zrobione z aluminium
- Długość: 4,99 m; szerokość: 1,96 m; wysokość: zaledwie 1,41 m; niska linia karoserii; tylny bagażnik o pojemności 405 l
Reflektory i światła
- Reflektory diodowe Matrix: standardowe wyposażenie RS e-tron GT, opcja w e-tron GT quattro
- Reflektory diodowe Matrix ze światłem laserowym Audi dwukrotnie zwiększające zasięg świateł drogowych, dostępne są opcjonalnie w obu modelach
- Światła tylne z pasmem świetlnym; dynamiczne animacje pożegnalne i powitalne w połączeniu z najwyższej klasy reflektorami
Stylistyka wewnętrzna i wnętrze
- Deska rozdzielcza o charakterze „monoposto” zorientowana na kierowcę, poczucie otwartej przestrzeni
- Niskie ustawienie foteli i szeroka konsola centralna; na tylnej kanapie mieszczą się również dorosłe osoby
- Zrównoważony rozwój w parze ze sportowym charakterem i wygodą: wnętrza bez dodatków ze skóry, tapicerka wykonana w dużej części z materiałów pochodzących z recyklingu
- Wiele pakietów stylistycznych, wersja RS ze specjalnymi detalami wyposażenia
Napęd i rekuperacja
- Elektryczny napęd na cztery koła z dwoma silnikami elektrycznymi stale wzbudzanymi magnesami trwałymi (PSM) – po jednym na osi przedniej i na tylnej; dwustopniowa przekładnia na osi tylnej
- Audi e-tron GT quattro ma całkowitą moc wyjściową 350 kW (476 KM) i moment obrotowy 630 Nm, natomiast RS e-tron GT wytwarza moc 440 kW (598 KM) i moment obrotowy 830 Nm; funkcja launch control zapewnia wzmocnienie mocy (tzw. boosting) do 390 kW (530 KM) i 475 kW (646 KM) na maksymalnie 2,5 sekundy
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w 4,1 sekundy lub 3,3 sekundy (wersja RS), prędkość maksymalna: 245/250 km/godz.
- Inteligentne sterowanie żeglowaniem i rekuperacją, rekuperacja energii hamowania do 265 kW
Akumulator i zarządzanie temperaturą
- Akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 86 kWh (brutto 93 kWh) i poziom napięcia 800 V; 396 ogniw woreczkowych (pouch) w 33 modułach
- Ładowanie prądem zmiennym o mocy 11 kW i 22 kW w standardzie; ładowanie prądem stałym o mocy do 270 kW w standardzie
- Zasięg ponad 488 km w cyklu WLTP; bardzo krótki czas ładowania: zaledwie 5-minutowe ładowanie zapewnia przejechanie dystansu 100 km
- Zaawansowane zarządzanie temperaturą dzięki czterem obwodom chłodzącym, wydajna pompa ciepła jako wyposażenie standardowe; przygotowanie do szybkiego ładowania prądem stałym na trasie
- Usługa ładowania e-tron umożliwia wygodne korzystanie z około 200 000 punktów ładowania w Europie w atrakcyjnych stawkach
Zawieszenie
- Dzięki pozycji akumulatora i ustawieniu silników elektrycznych, nisko położony środek ciężkości i doskonały rozkład obciążeń między osiami
- W standardzie: regulacja amortyzatorów, blokada mechanizmu różnicowego na osi tylnej, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select
- Opcjonalnie (wyposażenie standardowe w modelu RS): regulowana blokada mechanizmu różnicowego na osi tylnej i trójkomorowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne; opcjonalnie w obu modelach: układ czterech kół skrętnych
- Opcjonalnie tarcze hamulcowe z powłoką z węglika wolframu (wyposażenie standardowe w modelu RS);
- tarcze hamulcowe z materiału ceramicznego wzmacnianego włóknem węglowym jako opcja w przypadku obu modeli
- Koła o średnicy od 19 do 21 cali, w większości o aerodynamicznej stylistyce; koła 20- i 21-calowe z aerodynamicznymi łopatkami
Systemy wsparcia kierowcy
- System bezpieczeństwa Audi pre sense w wyposażeniu standardowym; opcjonalne pakiety Tour, City i Park; ważniejsze elementy to adaptacyjny asystent jazdy i asystent parkowania (zdalny) park assist plus
Dźwięk e-tron sport
- Standardowy dźwięk AVAS: bardziej donośny niż wymagany prawem
- Opcjonalny dźwięk sportowy e-tron zapewnia dodatkowy efekt na zewnątrz i we wnętrzu pojazdu w zależności od ustawień systemu Audi drive select
Elementy sterowania i wyświetlacze
- W wyposażeniu standardowym: Audi virtual cockpit plus (12,3 cala), wyświetlacz MMI touch (10,1 cala), a także sterowanie głosem z przetwarzaniem języka naturalnego z połączeniem internetowym; opcjonalny wyświetlacz danych na szybie head-up display; personalizacja w standardzie
Systemy infotainment i Audi connect
- Nawigacja MMI plus z hotspotem Wi-Fi w standardzie, inteligentna nawigacja z funkcjami zarezerwowanymi dla modeli e-tron
- Szerokie portfolio usług Audi connect; planer trasy e-tron pozwalający na obliczenie najszybszej trasy z możliwie najkrótszymi postojami na ładowanie w stacjach oferujących ładowanie prądem stałym z dużą mocą
- Opcjonalnie: Audi phone box i nagłośnienie Bang & Olufsen Advanced Sound System.