Strona główna/Premiery/Audi RS 6 Avant GT. Moc: 630 KM

Audi RS 6 Avant GT. Moc: 630 KM

6 lutego 2024

Audi zaprezentowało dzisiaj nowe RS 6 Avant GT. Silnik tego super samochodu to ośmiocylindrowa jednostka widlasta z podwójnym turbodoładowaniem, która rozwija moc 463 kW (630 KM). Maksymalny moment obrotowy to 850 Nm w zakresie od 2300 do 4500 obr./min.



RS 6 Avant GT  przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, o 0,3 sekundy szybciej niż RS 6 Avant, a od 0 do 200 km/h – w zaledwie 11,5 sekundy, czyli o 0,5 sekundy szybciej niż RS 6 Avant. Standardowo prędkość maksymalna wynosi 305 km/h, a za hamowanie odpowiada seryjny ceramiczny układ hamulcowy RS.  


Moment obrotowy silnika jest przekazywany do stałego napędu na wszystkie koła quattro za pośrednictwem standardowej 8-biegowej przekładni Tiptronic

Cena tego auta, które do sprzedaży trafi w drugim kwartale bieżącego roku startuje od 219 355 euro.



Idea RS 6 Avant GT nawiązuje do stworzonego przez praktykantów projektu RS 6 GTO concept z 2020 r. Przez 6 miesięcy, przy wsparciu Audi Design, pracowało nad nim dwunastu praktykantów, którzy uczyli się pracy blacharzy, mechaników, lakierników i techników. Inspirację stanowił dla nich legendarny samochód wyścigowy Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 r.



Nowe Audi RS 6 Avant GT wyróżnia się efektownym przodem, który nawiązuje do koncepcji RS 6 GTO. Osłona Singleframe i wloty powietrza są w całości wykończone w kolorze czarnym o wysokim połysku, dzięki czemu samochód wydaje się jeszcze niższy i szerszy.


Design podkreślają pionowe listwy w przednim zderzaku, nowy wkład wlotu powietrza oraz przedni splitter zintegrowany ze zderzakiem. Po raz pierwszy Audi Sport GmbH zastosowało całkowicie przeprojektowaną przednią pokrywę wykonaną z włókna węglowego.


Zintegrowane wyloty powietrza za 22-calowymi obręczami zmniejszają ciśnienie powietrza w nadkolach i poprawiają chłodzenie hamulców. Nie tylko przednia pokrywa, ale i błotniki zostały po raz pierwszy wykonane w całości z włókna węglowego.

Całość wieńczy charakterystyczne podwójne skrzydło, inspirowane światem sportu motorowego, niemal 1:1 przejęte z przygotowanego przez praktykantów konceptu. Co więcej, aby uzyskać jeszcze bardziej spłaszczoną, sportową sylwetkę, po raz pierwszy w historii RS 6 Avant usunięto relingi dachowe.


Nowe RS 6 Avant GT nie jest w całości montowane na linii produkcyjnej w Neckarsulm. Po finalizacji prac konstrukcyjnych związanych z nadwoziem i polakierowaniu każdy z 660 egzemplarzy trafia do Böllinger Höfe, gdzie odbywa się już niskoseryjna produkcja Audi R8, Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT.



Siedmiu pracowników przeprowadza tu montaż końcowy na trzech stanowiskach przygotowanych specjalnie na potrzeby tej edycji specjalnej. Każdy samochód spędza tam cały dzień. Wszystkie elementy charakterystyczne dla wersji GT są montowane ręcznie, w tym: pokrywa silnika, błotniki, osłony progów, podwójne skrzydło, zderzaki oraz regulowane gwintowane zawieszenie.

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 8 000 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: