Silnik o mocy 333 KM i maksymalnym momencie obrotowym 420 Nm. Rozdzielacz momentu obrotowego (Torque Splitter) i tryb dynamic plus. Sportowy design i możliwość wyboru sygnatury świateł do jazdy dziennej. To charakterystyka nowego Audi S3, które dostępne będzie z nadwoziami Sportback i Limousine.
Od strony wizualnej najbardziej rzuca się w oczy sportowy dyfuzor oraz układ wydechowy z czterema końcówkami.
Z jednostką o mocy 245 kW (333 KM) i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego nowe S3 jest mocniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W ramach modernizacji silnik 2.0 TFSI otrzymał dodatkowe 23 KM oraz 20 Nm. Efekt: pewna siła uciągu i imponujące przyspieszenie. S3 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy.
Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 2100 do 5500 obr./min. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Wyższy moment startowy sprawia, że 7-biegowa skrzynia S tronic umożliwia teraz bardziej spontaniczne ruszanie.
Nowe S3 ma rozdzielacz momentu obrotowego, który zwiększa stabilność prowadzenia. Technologia ta umożliwia zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami. Korzystając z elektronicznie sterowanego sprzęgła wielotarczowego umieszczonego na każdej półosi napędowej, rozdzielacz momentu obrotowego optymalnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami po wewnętrznej i zewnętrznej stronie łuku – w zależności od sytuacji na drodze oraz wybranego trybu Audi drive Select.