BMW iX3: elektryczny reset
BMW ma w swojej historii momenty przełomowe – jak kontrowersyjna seria 7 (E65) z 2002 roku z pierwszym iDrive. Dziś historia się powtarza. BMW iX3, pierwszy seryjny model Neue Klasse (Nowa Klasa), to nie tylko nowy elektryczny SAV (Sport Activity Vehicle). To reset całej marki, manifest nowej ery BMW, który zmienia wszystko: język stylistyczny, konstrukcję nadwozia, architekturę elektryczną, wnętrze i elektronikę.

Neue Klasse wychodzi z ukrycia
BMW iX3
Choć testowane w Miramas na południu Francji prototypy wciąż noszą kamuflaż, dostrzegamy główne cechy nowego designu BMW: mocniejsze, bardziej kanciaste proporcje niż typowe dla BMW, z wyraźnym podziałem na węższą kabinę i szersze nadwozie, co z tyłu daje sportowego ducha, niewielkie reflektory w formie dwóch ukośnych "cięć". I co najważniejsze – mniejsze (zapewne będą oświetlane) wloty "nerek". To coś nowego po ostatnich, ogromnych wersjach.
X3 na zewnątrz, X5 w środku
BMW iX3
BMW potwierdza, że długość i szerokość iX3 będą zbliżone do obecnego X3. Jednak elektryczna platforma Neue Klasse pozwoliła na wydłużenie rozstawu osi. Dzięki temu wnętrze, zwłaszcza przestronność tylnych siedzeń, ma dorównywać obecnemu... X5! Brak konieczności mieszczenia pod maską silnika benzynowego procentuje komfortem pasażerów.
Potężna bateria 800V i ultra-szybkie ładowanie
BMW iX3
Centralnym punktem technologicznym jest nowa architektura elektryczna 800V. Bateria około 130 kWh składająca się z około 1000 cylindrycznych ogniw, prawdopodobnie zgrupowanych w pięć równoległych modułów. Zasięg to ok. 644 km.
Jednak największy szok to szybkie ładowanie. Na szybkich stacjach iX3 może dodać około 320 km zasięgu w zaledwie 10 minut!
Zobacz także
Rewolucja w kabinie
BMW iX3
Najbardziej odczuwalną zmianą dla kierowcy będzie całkowite odejście od tradycyjnej kokpitu na rzecz BMW Panoramic Vision.
Przeszklony wyświetlacz pod szybą ciągnie się od słupka A do A, wyświetlając kluczowe informacje (prędkość, stan baterii, zasięg) bezpośrednio w linii wzroku kierowcy. Duży, ekran centralny ma na szczęście fizyczny przycisk klimatyzacji widoczny na dolnym pasku.
Dwa silniki
BMW iX3
BMW iX3, napędzany przez dwa silniki (łącznie ok. 400 KM), oferuje przyspieszenie 0-100 km/h poniżej 5 sekund.
Premiera, produkcja, cena
BMW iX3
Światowa premiera odbędzie się we wrzesień na targach IAA Mobility w Monachium. Seryjna produkcja (w Debreczynie na Węgrzech) rozpocznie się pod koniec br..