BMW zaprezentowało model M3 Touring w wersji CS. Sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 litra, który został zaprojektowany od podstaw z myślą o osiągach na torze wyścigowym – zawiera wiele technologicznych rozwiązań pochodzących ze sportów motorowych.
Wśród nich znajduje się m.in. kuty lekki wał korbowy oraz głowica cylindrów z rdzeniem drukowanym w technologii 3D. Lekkie tuleje cylindrów pokryte są żelazną powłoką natryskiwaną metodą Wire-Arc, co zmniejsza straty tarcia. Układy chłodzenia i smarowania zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać długotrwałe obciążenia generowane podczas intensywnej jazdy torowej.
Jednostka napędowa łączy charakterystyczną dla modeli M zdolność do osiągania wysokich obrotów i dostarczanie mocy w górnym zakresie obrotów z technologią M TwinTurbo. Zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania dwóch turbosprężarek mono-scroll do 2,1 bara oraz modyfikacje zarządzania silnikiem pozwoliły zwiększyć maksymalną moc BMW M3 Competition Touring z M xDrive o kolejne 20 KM, osiągając 550 KM. Silnik generuje maksymalny moment obrotowy 650 Nm (479 lb-ft) w zakresie od 2750 do 5950 obr./min, osiąga maksymalną moc przy 6250 obr./min i maksymalne obroty na poziomie 7200 obr./min.
BMW M3 CS Touring przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 11,7 sekundy. Przyspieszenie w zakresie 80–120 km/h zajmuje 2,7 sekundy na 4. biegu i 3,5 sekundy na 5. biegu. Prędkość maksymalna tej edycji, wyposażonej standardowo w pakiet M Driver’s Package, jest elektronicznie ograniczona do 300 km/h.
Emocjonujące brzmienie silnika to zasługa układu wydechowego M z elektronicznie sterowanymi klapami, tytanowym tłumikiem końcowym o lekkiej konstrukcji i dwoma parami końcówek wydechowych w matowej czerni.
Silnik współpracuje z ośmiobiegową skrzynią M Steptronic z systemem Drivelogic. Przycisk Drivelogic w dźwigni zmiany biegów umożliwia dostosowanie charakterystyki zmiany biegów poprzez wybór jednego z trzech trybów – od komfortowego po torowy. Zmiany biegów można również wykonywać sekwencyjnie za pomocą dźwigni lub manetek z włókna węglowego na kierownicy.
BMW M3 CS Touring przekazuje moc poprzez układ napędu na wszystkie koła M xDrive. Układ ten wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni rozdzielczej, zapewniając płynną i zmienną dystrybucję momentu obrotowego między osiami. Napęd ten, współpracujący z aktywnym mechanizmem różnicowym M na tylnej osi, oferuje typową dla M dynamikę jazdy.
W menu M Setup można również wybrać tryb 4WD Sport, który przekazuje większą część momentu na tylną oś. Z kolei tryb 2WD oferuje czystą przyjemność jazdy z klasycznym napędem na tył i wyłączonym systemem DSC (Dynamic Stability Control).
Mocne hamulce M Compound z zaciskami w kolorze czerwonym lub czarnym oferują doskonałą skuteczność hamowania. Opcjonalnie dostępne są hamulce M Carbon Ceramic z zaciskami w kolorze czerwonym lub matowego złota. Standardem są kute felgi M w podwójnym ramiennym wzorze w kolorze matowego złotego brązu lub matowej czerni.
Koła mają rozmiar 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu, a opony torowe (275/35 ZR19 i 285/30 ZR20) są montowane standardowo. Alternatywnie można wybrać opony sportowe w tych samych rozmiarach.
Wnętrze oferuje przestrzeń bagażową od 500 do 1510 litrów, a sportowe detale podkreślają torowy charakter modelu. Kabina BMW M3 CS Touring łączy sportowy charakter z nowoczesną technologią, oferując m.in. system BMW iDrive oparty na BMW Operating System 8.5, wyświetlacz BMW Curved Display oraz M Drive Professional z funkcjami torowymi, takimi jak M Drift Analyser i M Laptimer.