Toyota kojarzy się z hybrydami. Nie każdy jednak pamięta, że początek tego typu technologii dał model Prius, który na rynku pojawił się w 1997 roku. Jego kolejne odsłony wprowadzały następne generacje napędów hybrydowych o coraz lepszych parametrach, a popularność hybryd stale rosła. Przez 26 lat na drogi wyjechało już ponad 5 mln Priusów. Wszystkich Toyot z hybrydowymi napędami powstało już ponad 20 mln.
Prius pełnił więc rolę prekursora nowych technologii, które obecnie stosowane są w całej gamie aut Toyoty – od miejskiego Yarisa, przez crossovery i SUV-y, auta kompaktowe, aż po ogromnego, 7-miejscowego Highlandera. Obecnie ekologiczne Toyoty to ponad 60 modeli, w tym hybrydy, hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na baterie i na wodór.
W polskich salonach debiutuje właśnie Prius piątej generacji. To liftback o mocy 223 KM (rozpędza się do 100 km/h w 6,7 s), który w trybie elektrycznym może pokonać ponad 70 km. Wyprażony jest w baterię litowo-jonową o pojemności 13,6 kWh, której ładowanie przy użyciu ładowarki 3,5 kW trwa 4 godziny.
Nowy Prius jest dostępny w Polsce w trzech wersjach. Prius Comfort kosztuje od 199 900 zł, cena wersji Prestige wynosi od 211 900 zł, zaś najwyższej Executive od 239 900 zł.