Strona główna/Zdjęcia/Ferrari Amalfi - ewolucja Romy

Ferrari Amalfi - ewolucja Romy

Redakcja moto.vehis.plAutor

Ferrari Amalfi - ewolucja Romy Gdy świat oszalał na punkcie elektryków i hybryd o mocy porównywalnej z małą elektrownią, Ferrari robi elegancki ukłon w stronę tradycji. Amalfi – nazwana po malowniczym wybrzeżu Kampanii – nie jest rewolucją, lecz ewolucją kultowej Romy.

Ferrari Amalfi
Ferrari Amalfi

Nadwozie

Ferrari AmalfiFerrari Amalfi


To hołd dla włoskiego kunsztu: gładkie, muskularne profile płyną jak u klasycznych GT, aktywny tylny spojler chowa się z gracją Concorde’a, by przy 250 km/h wygenerować imponujące 110 kg docisku.

Kokpit

Ferrari AmalfiFerrari Amalfi


Tu Ferrari popełniło akt skruchy. Po latach krytyki za bezkresne ekrany dotykowe, w Amalfi triumfalnie wracają... fizyczne przyciski! Na kierownicy znów czuć pod palcami aluminiowy przycisk start/stop i realne pokrętła.


Ferrari AmalfiFerrari Amalfi


Przed oczami kierowcy i pasażera króluje triada ekranów: 15,6-calowy panel kierowcy tonie w danych telemetrycznych, 10,25-calowy poziomy touchscreen wreszcie godzi Android Auto z Apple CarPlay, a 8,8-calowy ekran pasażera zdradza obroty i przeciążenia. Centralnym punktem jest zaś „mostek” z aluminium – chłodny, rzeźbiony blok dzielący kabinę z finezją jachtowego kokpitu. Gdy dodamy do tego masujące fotele (z 10 komorami powietrznymi!) i opcjonalny system Burmester (14 głośników, 1200 W), otrzymujemy grand tourera XXI wieku: równie wyrafinowanego, co technologicznie uzbrojonego.

Silnik

Ferrari AmalfiFerrari Amalfi


W erze hybryd F40 i elektrycznych hiperbolidów, Ferrari zaskakuje: Amalfi napędza czysty, twin-turbo V8 3.9l – ten sam co w Romie, ale dopieszczony do perfekcji. 640 KM i 760 Nm momentu (tylko +20 KM więcej niż Roma) pozwalają na 3.3 s do 100 km/h i 9.0 s do 200 km/h, z maksymalną prędkością sięgającą 320 km/h.

Rynek

Ferrari AmalfiFerrari Amalfi


Za Amalfi przyjdzie zapłacić od 240 000 € (ok. 1,1 mln zł.). Choć Aston Martin Vantage ma 650 KM, a Porsche 911 Turbo grubo ponad 700 KM, Amalfi gra w innej lidze: tu liczą się mit marki, proporcje nadwozia i „la Dolce Vita” zaklęta w każdym detalu. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na wiosnę 2026. Zainteresowany?

Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 9572 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: