Kolejny model od 2024 roku będzie opuszczał linie montażowe fabryki koncernu Stellantis w Tychach. Po Jeepie Avanger w wersji „na prąd” i spalinowej, także elektryczna „sześćsetka” którą tutaj już prezentowaliśmy doczekała się odmiany benzynowej. Mowa o Fiacie 600 z napędem hybrydowym. Moc silnika to 100 KM.
Ten samochód segmentu B sprzedawany będzie na kilku europejskich rynkach, na których przejście na auta elektryczne przebiega wolniej. Na pewno zatem pojawi się we Włoszech i w Polsce.
Nowy 3 -cylindrowy silnik MHEV Mild-Hybrid o pojemności 1,2 litra generującym moc do 100 KM z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym ma nową 6-stopniową dwusprzęgłową elektryczną skrzynię biegów.
Fiat 600 Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 11 sekund i zapewnia praktycznie natychmiastowe dostarczenie momentu obrotowego z silnika elektrycznego.
Korzyści płynących z zastosowania napędu hybrydowego jest kilka, i nie dotyczą tylko rozruchu w trybie w 100% elektrycznym (e-launch), który jest cichy i bez strat benzyny. Silnik elektryczny poprawia dynamikę pojazdu, umożliwiając również jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym.
Tryb ten jest aktywowany podczas jazdy po mieście z prędkością poniżej 30 km/h, przy zasięgu 1 km w trybie czysto elektrycznym na drogach miejskich i wiejskich przy płynnej jeździe, gdy kierowca zwolni pedał gazu w ustabilizowanych warunkach lub na pochyłości oraz w tych samych warunkach na autostradzie. W ten sposób można odpowiednio zarządzać zapotrzebowaniem na moc i poziomem naładowania akumulatora.
Zasilanie wyłącznie energią elektryczną może być również wykorzystywane do funkcji e-creeping, co jest przydatne przy serii krótkich, powtarzających się ruchów do przodu bez naciskania pedału gazu, na przykład w korku (e-queueing).
Samochód można również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym, na pierwszym lub wstecznym biegu (e-parking). Ponadto, hybrydowy układ napędowy został zaprojektowany tak, aby odzyskiwać energię zarówno podczas zwalniania.