Historia Fiata Seicento (czyli sześćset) to historia małego samochodu, który odegrał istotną rolę w segmencie samochodów miejskich. Czy nowa 600 z literką e na końcu, która niewiele poza nazwą, ma wspólnego z swoimi małymi braćmi będzie cieszyć się taką samą popularnością? Podczas wczorajszej premiery tego auta przedstawiciele Fiata zapewniali, że tak. Uważają, że ten „elektryk” skazany jest na sukces. A jak ktoś nie lubi samochodów na prąd, będzie mógł kupić nowego Fiata 600 w wersji spalinowej.
Współczesne seicento będzie produkowane w Tychach, w tej samej fabryce, w której wytarzane było seicento, a obecnie z linii montażowych schodzi bliźniaczy dla 600e Jeep Avenger.
Akumulator o mocy 54 kWh (i 260 Nm), zasięg 350 km (WLTP) i ładowanie z mocą 100 kW na szybkiej ładowarce to najważniejsze atuty nowego Fiata.
Sylwetka „sześćsetki e” przypomina model 500X, który będzie jeszcze przez jakiś czas produkowany.
Według Fiata tylko 27 minut potrzebne będzie aby naładować 600e (od 20 do 80 procent).