Ford zaprezentował właśnie zupełnie nowego, w pełni elektrycznego Explorera. Premiera odbyła się podczas Kongresu Nowej Mobilności.
To kolejny w pełni elektryczny samochód elektryczny zaprezentowany przez Forda. Do 2030 roku europejska gama marki będzie w pełni elektryczna.
Explorer dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia, zarówno w wersji z napędem wyłącznie na tylną oś, jak i na wszystkie koła. Ma 4 460 mm długości, 1 871 mm szerokości, 1 600 mm wysokości, 2 767 mm rozstawu osi i może być wyposażony w koła o wielkości od 19 do 21 cali. Bagażnik nowego Explorera standardowo oferuje 450 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń pomieści 1442 litry.
Explorer EV już w standardzie ma bezkluczykowy dostęp do drzwi, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, dwustrefową klimatyzację i fotel kierowcy z funkcją masażu.
Nowy Explorer oferuje wiele systemów bezpieczeństwa, m.in. asystenta pasa ruchu, który przejmuje płynną i bezpieczną zmianę pasa ruchu po uruchomieniu kierunkowskazu oraz asystenta bezpiecznego opuszczania wnętrza, który przed otwarciem drzwi ostrzega o zbliżającym się jednośladzie lub innym pojeździe.
Samochód może być także wyposażony w kamerę 360 stopni, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika stopą czy matrycowe reflektory LED. Naładowanie nowego elektrycznego SUV-a Forda od 10% do 80% zajmuje 25 minut.
Najważniejszym elementem wnętrza jest umiejscowiony centralnie 15-calowy, ruchomy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC Move. Jest zorientowany pionowo i może się przemieszczać w zakresie ponad 30 stopni.
Ford zapewnia bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay w standardzie, a oba systemy wyświetlają się w trybie pełnoekranowym.
Każdy elektryczny Explorer będzie wyposażony w system nawigacyjny Forda z dożywotnią licencją w standardzie.