Jednym z 42 samochodów, które są do dyspozycji ratowników medycznych London Ambulance Service szybkiego reagowania (Fast Response Unit, FRU) jest Ford Mustang Mach-E.
Inżynierowie Forda spędzili wiele czasu na wizytach w serwisach obsługujących ambulanse, aby dowiedzieć się, czego ich załogi naprawdę oczekują od pojazdów. Jednym z głównych zastrzeżeń była konieczność montowania wielu dodatkowych urządzeń na panelu przy przedniej szybie lub na desce rozdzielczej, takich jak nawigacja czy terminal danych, wyświetlający informacje o wezwaniach, do których jest wysyłane pogotowie ratunkowe.
Rozwiązaniem okazał się moduł integracyjny SYNC, opracowany przez zespół usług integracji cyfrowej Ford Pro, który umożliwia przełączanie ekranu SYNC pojazdu z normalnego widoku klienta na widok danych z komputera pogotowia ratunkowego zamontowanego w bagażniku. Zapewnia to ratownikom medycznym potrzebne informacje na temat zgłoszenia, do którego się udają i sposobu dotarcia na miejsce, poprawia porządek wewnątrz pojazdu, pozwala na wyświetlanie obrazu na dużym ekranie i jest znacznie bardziej ekonomiczne, niż instalowanie dodatkowego sprzętu. Oznacza to również, że nie ma potrzeby wycinania dodatkowych otworów w desce rozdzielczej i łatwość demontażu po zakończeniu eksploatacji pojazdu.
„Nasze samochody mają zasięg około 300 mil pomiędzy ładowaniami. Bardzo zależało nam na wybraniu pojazdu elektrycznego, w którym pojemność akumulatora wystarczałaby na funkcjonowanie podczas 12-godzinnej zmiany” – powiedział Daniel Elkeles, dyrektor generalny London Ambulance Service.