Dzisiaj na salonie samochodowym w Genewie zadebiutował a nowa „piątka” Renaulta.
Renault 5 E-Tech electric jest pierwszym samochodem zaprojektowanym na AmpR Small, nowej platformie Ampere przeznaczonej do samochodów elektrycznych z segmentu B.
Najbardziej istotne cechy tego samochodu, pto płaska podłoga, duży rozstaw osi (2,54 m), spore wnętrze i bagażnik o pojemności 326 litrów. Auto ma obniżonym środek ciężkości i niską masą (poniżej 1500 kg)
Renault 5 E-Tech 100% electric to również pierwszy model, w którym zastosowano dwukierunkową ładowarkę AC kompatybilną z technologią V2L (vehicle to load) i V2G (vehicle-to-grid).
Silnik Renault 5 E-Tech electric jest mniejszy niż jednostka napędowa Megane E-Tech electric i Scenica E-Tech electric, na bazie której został zbudowany. To silnik synchroniczny z uzwojonym wirnikiem. Pozbawiony stałych magnesów, nie zawiera metali ziem rzadkich – zmniejsza Produkowany będzie w trzech wersjach: 110, 90 i 70 kW.
Wyposażony w ładowarkę AC 11 kW, DC 80 lub 100 kW i akumulator 52 kWh ma –według producenta - zasięg do 400 km.
Bardzo ciekawie opowiadał o tym samochodzie Luca de Meo, czyli szef Grupy Renault. Zostawiamy mu głos.
Renault 5 E-Tech 100% electric to coś więcej niż zwykły samochód! Pojawia się w momencie, kiedy rozgrywa się wielkie przejście milionów Europejczyków na elektryczną, zrównoważoną i połączoną mobilność. Rozpoczęło też proces transformacji całej Grupy Renault w koncern samochodowy przyszłej generacji. Aby umożliwić opracowanie nowego modelu w ciągu trzech lat we Francji i na tym poziomie jakości technologicznej, musieliśmy podejmować przełomowe decyzje i wykazać się najwyższą elastycznością. Jako pierwsi zdecydowaliśmy się na opracowanie platformy przeznaczonej specjalnie do małych samochodów elektrycznych na rynku europejskim, dążymy do optymalizacji kosztów w całym łańcuchu wartości, przenosimy zakłady produkcyjne z powrotem do Francji... Tylko kultowy samochód mógł to spowodować i trwale zmienić wewnętrzne zasady firmy. W obliczu zmian, które przeżywa nasza branża, ten samochód otwiera nową drogę przed Renault. Jest kluczowym elementem procesu przekształcania europejskiego przemysłu, aby stawić czoła konkurencji ze wschodu i zachodu. Pozwoli nam udowodnić, że można produkować w Europie i we Francji!