Lamborghini Jarama zostało zaprezentowane po raz pierwszy w 1970 roku na salonie samochodowym w Genewie. Był to kolejny super samochód sportowy fabryki z Sant'Agata Bolognese, po sukcesie modelu Espada.
Zaprojektowana przez firmę Bertone, Jarama miała charakterystyczny wygląd z kanciastymi kształtami i niskim profilem, co było popularne w tamtych czasach.
Model ten był następcą Lamborghini Islero, ale miał bardziej awangardową stylistykę i nowoczesny wygląd. W ciągu swojego cyklu produkcyjnego, który trwał do 1978 roku, powstało około 328 egzemplarzy Lamborghini Jarama, w tym także wersje S i GTS.
Wersja Jarama S miała zwiększoną moc silnika, co pozwalało na jeszcze lepsze osiągi w porównaniu z podstawowym modelem. Jarama GTS była wersją z modyfikacjami, które obejmowały większy rozstaw kół i wyższą moc, a także nieco zmieniony wygląd zewnętrzny.
Jarama wyposażona była w silnik V12 o pojemności 3.9 litra, który generował moc w granicach 350 do 365 koni mechanicznych, w zależności od wersji. Prędkość maksymalna to ponad 260 km/h, co w tamtych czasach było bardzo imponującym wynikiem. Jarama potrafiła rozpędzić się od 0 do 100 km/h w około 7 sekund.
Niestety, w porównaniu z innymi modelami Lamborghini z tamtego okresu, Jarama nie odniosła tak dużego sukcesu rynkowego. Mimo to, samochód ten jest dziś ceniony przez kolekcjonerów i miłośników marki Lamborghini, jako rzadki i charakterystyczny model z historii producenta luksusowych samochodów.