Podczas Międzynarodowych Targów Mobilności w koreańskim Busan Hyundai zaprezentował elektryczny samochód segmentu A o nieco kontrowersyjnej stylistyce, ale sporty zasięgu i zasięg i nowoczesną technologią. W Europie samochód ten pojawi się za kilka miesięcy. Ma kosztować nie więcej niż... 108 tys. zł.
Samochód ten to jakby kopia sprzedawanego od 2021 roku tylko we Korei, spalinowego malucha Hyundaia o nazwie Casper. Ale Inster ma nieco większe nadwozie dzięki powiększonemu rozstawowi osi. Dzięki temu zapewnia więcej niż jego koreański kuzyn przestrzeni we wnętrzu. Według przedstawiciela producenta Inster plasuje się więc pomiędzy tradycyjnymi subkompaktowymi samochodami miejskimi segmentu A a większymi kompaktowymi modelami segmentu B. Nowy Hyundai ma 3,83 metra długości, 1,61 metra szerokości, 1,58 metra wysokości, a jego rozstaw osi wynosi aż 2,58 metra
Wyposażony standardowo w akumulator o pojemności 42 kWh, Inster jest również dostępny opcjonalnie z akumulatorem o pojemności 49 kWh. Obydwa modele napędzane są pojedynczym silnikiem o mocy 71,1 kW (97 KM) w wariancie podstawowym i 84,5 kW (115 KM) w wersji Long-Range. Obie wersje oferują moment obrotowy 147 Nm. Przewidywany zasięg to 355 km a szacowane zużycie energii jest na poziome 15,3 kWh na 100 km.
Inster w optymalnych warunkach może naładować się od 10 do 80 procent w około 30 minut. Standardowo wyposażony jest w ładowarkę pokładową o mocy 11 k. Dostępny jest także system podgrzewania akumulatora i wysokowydajna pompa ciepła.
Zewnętrzna i wewnętrzna funkcja Vehicle-to-Load (V2L) zapewnia zasilanie urządzeń zewnętrznych (110 V/220 V), umożliwiając ładowanie dwukierunkowe bez konieczności stosowania dodatkowego sprzętu. Dzięki temu klienci mogą swobodnie korzystać lub ładować urządzenia takie jak rowery elektryczne, hulajnogi czy sprzęt kempingowy.
Oprócz zasięgu i ładowania, Inster oferuje sporo najnowocześniejszych technologii, w tym wiele zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. INSTER jest również wyposażony w 64-kolorowe oświetlenie otoczenia LED, cyfrowy zestaw wskaźników, otwierany za jednym dotknięciem szyberdach i dostępność Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC).
Nowy subkompaktowy miejski pojazd elektryczny Hyundaia segmentu A oferuje pakiet technologii w tym segmencie, w tym kompleksowe funkcje zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy (ADAS), takie jak monitor widoku przestrzennego (SVM), asystent parkowania tylny (PCA-R) ), monitor martwego pola (BVM) i asystent zapobiegania kolizjom czołowym 1.5 (FCA 1.5
Oferowany jest także asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) i asystenta pasa ruchu (LFA), a także asystenta unikania kolizji w martwym polu widzenia (BCA), asystenta unikania kolizji z ruchem poprzecznym z tyłu (RCCA), ostrzeganie przed bezpiecznym wyjściem (SEW), inteligentny tempomat (SCC) z funkcją Stop and Go, asystenta jazdy po autostradzie 1.5 (HDA 1.5), inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości (ISLA), ostrzeganie kierowcy (DAW) i asystenta świateł drogowych (HBA).