Hyundai zaprezentował kolejnego elektryka z serii Ioniq. To trzyrzędowy SUV oznaczony cyfrą 9, wyposażony w najnowsze zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Oferowany będzie z napędem na jedną i dwie osie.
Ioniq 9 do sprzedaży trafi w pierwszej połowie 2025 roku w Korei i Stanach Zjednoczonych. Na rynku europejskim pojawi się nieco później.
Wersja RWD jest napędzana silnikiem umieszczonym z tyłu, o mocy 160 kW, natomiast AWD ma dodatkowy przedni silnik o mocy 70 kW. Z kolei modele Performance AWD mają dwa silniki o mocy po 160 kW.
Model Performance może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy, AWD 6,7 sekundy, a wersja RWD – 9,4 sekundy. Model Performance przyspiesza od 80 do 120 km/h w 3,4 sekundy. Wariant AWD osiąga to w 4,8 sekundy, podczas gdy wersja RWD potrzebuje 6,8 sekundy.
Akumulator o pojemności 110,3 kWh zapewnić ma zasięg do 620 km., a od 10 do 80 procent naładuje się w ciągu 24 minut. Zużycie energii to 19,4 kWh/km dla modelu Long-Range RWD.
Ioniq 9 zainteresuje zapewne klientów poszukujących trzyrzędowego pojazdu elektrycznego, który pomieści, w zależności od wersji, sześciu lub siedmiu pasażerów. A to dzięki platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundaia, która pozwala na zaprojektowanie auta z bardzo dużym wnętrzem. Dzięki dużemu rozstawowi osi Ioniq 9 oferuje sporo przestrzeni także pasażerom drugiego i trzeciego rzędu.
Ciekawostka są fotele w pierwszym i drugim rzędzie (te są obrotowe) , które można całkowicie odchylić. Ioniq 9 oferuje sporą przestrzeń nad głową wynoszącą 1899 mm. Jeśli drugi rząd siedzeń zostanie odsuniemy, przestrzeń na nogi wynosi aż 2050 mm.
Jeżeli oparcia trzeciego rzędu zostaną złożone na płasko, bagażnik może pomieścić do 1323 litrów bagażu. Bez tego zabiegu pojemność bagażnika wynosi 620 litrów. Dodatkowy przedni bagażnik oferuje pojemność 88 litrów w modelach z napędem na tylne koła i 52 litrów w odmianach z napędem AWD.