Uwaga. Kia się chwali. Nie dziwimy się. Ma czym – stała drugą najchętniej wybieraną marką w Polsce przez klientów indywidualnych.
W I. kwartale 2023 roku zarejestrowano w Polsce 9 051 samochodów marki Kia, co przełożyło się na 7,4% udziału w rynku. Najpopularniejszymi modelami są: Sportage (2617 zarejestrowanych samochodów), Ceed (1632 egzemplarze) i XCeed (1316 sztuk).
Nieźle Kia radzi sobie z elektrykami – w I. kwartale plasuje się również na drugim miejscu. Polacy chętnie kupują modele: EV6, Niro EV oraz e-Soul.
Według najnowszych danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), Kia odnotowała najlepszą sprzedaż w historii marki w Europie w pierwszym kwartale – zarejestrowano 148 571 samochodów. To wzrost o 2,23% w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku i wzrost z 113 812 egzemplarzy w I. kwartale 2021 roku.
Tylko w marcu sprzedano 63 053 auta, co oznacza wzrost o 6,9% w porównaniu z wynikiem w marcu ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży pozwala utrzymać udział marki Kia w rynku europejskim na wysokim poziomie wynoszącym 4,6%.
Rośnie również popyt na zelektryfikowane samochody Kia. Bestsellerem w pierwszym kwartale na rynkach UE, i Wielkiej Brytanii był nowy Sportage (w tym również wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in) z wynikiem 41 275 sprzedanych egzemplarzy.
Drugi najpopularniejszy model to rodzina Ceed (z modelami z układem napędowym typu mild hybrid oraz hybrydowym typu plug-in) z 35 207 zarejestrowanymi autami oraz elektryczne Niro, którego sprzedaż wyniosła 19 115 sztuk.
Samochody hybrydowe, hybrydowe typu plug-in i elektryczne Kia stanowią już 35% sprzedaży w Europie.