LBX to nowy samochód Lexusa. Czy jest rzeczywiście crossoverem i to „przełomowym”?
Najmniejszy z Lexusuów, zaprojektowany głównie dla Europy, trafia do całkowicie nowego segmentu. Może dlatego tak został nazwany. Na pewno ma najbardziej kompaktowe wymiary z całej gamy marki - ma 4190 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1545 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2580 mm. Powstał na zmodyfikowanej platformie GA-B.
Oceniać stylistyki LBX-a nie będziemy – to rzec gustu. Naszą uwagę zwraca projekt przedniego pasa z „przełamanym” grillem. Atrapa chłodnicy LBX ma pojedynczy, trapezoidalny kształt i została umieszczona pod wąskim otworem łączącym reflektory poniżej krawędzią maski. Znakiem rozpoznawczym LBX-a będą nowe kształty przednich reflektorów. Kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej są z motywem odwróconej litery „L”. Więcej zdjęć TUTAJ.
By samochód miał sportowy profil, wydłużono maskę i przesunięto słupki A. Poszerzone błotniki mają „mocny” wygląd i podkreślają duże, 18-calowe koła.
Miejsce na tylną tablicę rejestracyjną umieszczono w zderzaku, by móc umieścić na drzwiach bagażnika charakterystyczny dla nowych modeli marki napis LEXUS. Efektownie wygląda listwa świetlna nawiązującą do litery „L”.
Lexus LBX będzie pierwszym modelem marki, który korzysta z nowej generacji napędu hybrydowego z silnikiem trzycylindrowym o pojemności 1,5 l. Łączna moc układu wynosi 136 KM, a maksymalny moment obrotowy to 185 Nm. LBX może być wyposażony w napęd na cztery koła E-FOUR, w którym dodatkowy silnik elektryczny napędza tylną oś.
Kokpit przypomina wnętrze nowego NX-a, ale ma 12,3-calowe, cyfrowe zegary przed kierowcą. Opcjonalnie dostępny jest też wyświetlacz HUD na przedniej szybie.
Lexus LBX – najważniejsze dane techniczne:
- Masa własna: 1280 kg
- Pojemność bagażnika: 332 l
- Masa holowanej przyczepy (bez hamulców): 750 kg
- Silnik: 1,5 l, 3-cylindrowy silnik spalinowy
- Skrzynia biegów: E-CVT
- Łączna moc układu: 100 kW/136 KM