Mamy dwie informacje. Dobrą i złą. Pierwsza, dobra, to to, że pojawia się super odmiana Lexusa LBX o nazwie Morizo RR. Wiadomość druga, zła, to że samochód ten nie będzie dostępny na polskim rynku. Ale warto jednak poznać ten samochód, bo naprawdę wygląda, że będzie nietuzinkowy.
Lexus LBX Morizo RR zbudowano na nowej platformie, ma turbodoładowany 3-cylindrowy silnik o pojemności 1600 ccm., sterowany elektronicznie stały napęd 4x4 i305 KM przy 6500 obr./min. Auto ma nową ośmiobiegową skrzynią automatyczną Direct Shift z możliwością zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy lub z sześciobiegową skrzynią manualną z systemem sterowania iMT.
LBX Morizo RR będzie wyposażony w tryb Circuit, który uwolni pełen potencjał auta. Wykorzystując dane z systemu GPS, auto zidentyfikuje tor wyścigowy i zmieni wybrane ustawienia auta – przyspieszy czas reakcji turbosprężarki, zwiększy chłodzenie silnika, podniesie limit prędkości auta oraz uruchomi sygnalizację optymalnej zmiany przełożenia.
W porównaniu z hybrydową wersją auto jest o 10 mm niższe bo ma zmodyfikowane zawieszenie, w którym wykorzystano po raz pierwszy technologię Response-Enhancing Damping Structure (REDS). Poprawia ona wyczucie pracy układu kierowniczego w każdych warunkach.
Z tyłu zastosowano podwójne wahacze. Sportowy LBX otrzymał także zmodyfikowany układ hamulcowy. W wersjach z automatem z przodu są wentylowane tarcze i dwutłoczkowe zaciski, a z tyłu są tarcze stałe. W wersji ze skrzynią manualną wentylowane tarcze są na obu osiach.
LBX Morizo RR został także dopracowany pod kątem aerodynamiki. We współpracy z zespołem Lexus Pathfinder Air Racing zaprojektowano elementy, które ułatwiają przepływ powietrza w przedniej części auta oraz lepsze chłodzenie podzespołów, zmniejszają turbulencje pod podwoziem oraz wpływają na stabilne prowadzenie auta. Zgodnie z filozofią Lexusa także LBX Morizo RR otrzymał pakiet rozwiązań, które redukują nieprzyjemny hałas oraz niepożądane wibracje.
Auto ma zmienione przednie zderzaki oraz przedni grill, które mają charakterny wygląd i ułatwiają chłodzenie silnika. Z zewnątrz wersję Morizo RR rozpoznamy po 19-calowych felgach z kutego aluminium, czerwonych zaciskach hamulcowych, nadkolach i błotnikach w kolorze nadwozia, a także tylnym zderzaku, w który wkomponowano dwie końcówki układu wydechowego.
LBX Morizo RR jest oferowany w kolorze czarnym lub w czterech dwukolorowych malowaniach nadwozia z kontrastującym czarnym dachem. Wnętrze ma ciemnie wykończenie. Uwagę zwracają sportowe fotele z czerwonymi przeszyciami, które zapewniają wygodną pozycję za kierownicą i stabilizują ciało podczas jazdy w zakrętach. Jak na sportowe auto przystało, zastosowano aluminiowe nakładki na pedały, a 12,3-calowe cyfrowe zegary otrzymały grafiki inspirowane motorsportem.