Jesienią tego roku w polskich salonach Lexusa pojawi się nowy samochód o symbolu LM. To trochę ekskluzywna limuzyna, trochę bardzo elegancki, zwłaszcza w środku minivan.
Auto ma 5130 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1945 mm wysokości, a także bardzo duży rozstaw osi (3000 mm). To kluczowy parametr dla komfortu pasażerów.
Patrząc na auto z przodu dostrzeżemy nową koncepcję atrapy chłodnicy, w której zachowano charakterystyczny dla marki kształt dolnej części grilla, a także wyraźnie zarysowano przednią krawędź maski, którą spajają reflektory.
Opływowe kształty modelu LM podkreślone są przez przyciemnione przednie i tylne słupki, a duże przeszklenia sprawiają wrażenie otwartej przestrzeni. Łatwy dostęp do środka jest możliwy dzięki dużym, przesuwnym drzwiom.
W Europie Lexus LM będzie dostępny w wersji LM 350h z 2,5-litrowym napędem hybrydowym. To układ znany z modeli NX 350h oraz RX 350h. Jego łączna moc maksymalna wynosi 250 KM/184 kW, a maksymalny moment obrotowy to 239 Nm. W standardzie będzie miał napęd na cztery koła.
Najciekawsze w tym samochodzie jest jednak wnętrze, które może służyć jako mobilne biuro, a innym razem być tak przytulne jak domowy salon. Udało się to dzięki konsultacjom z producentami prywatnych odrzutowców, ale także rozmowom z potencjalnymi, raczej bogatymi klientami.
Czym zatem kusi wnętrze Lexus LM? Komfortem dzięki wykorzystaniu najbardziej zaawansowanych technologii. Przykładem niech będzie obsługa pracy klimatyzacji, oświetlenia i foteli. Odbywa się to przy pomocy jednego przycisku.
Lexus LM dostępny będzie w dwóch wersjach, jako samochód cztero lub siedmiomiejscowy. Ale ten pierwszy, czteromiejscowy to najwyższy poziom luksusu.
W drugim rzędzie zamontowano dwa bardzo komfortowe, wielofunkcyjne fotele. Wyróżnikiem tej wersji jest przegroda, która oddziela kabinę kierowcy od przestrzeni pasażerskiej.
W przegrodzie tej zabudowano 48-calowy wyświetlacz oraz szklany panel, który może zostać przyciemniony. Wersja ta ma 23-głośnikowy system audio Mark Levinson 3D Surround Sound, i bardzo nowoczesny układ Lexus Climate Concierge, który wykorzystuje sensory do dobrania odpowiedniej temperatury wewnątrz.
LM jest także pierwszym samochodem, który oferuje asystenta głosowego reagującego na komendy wydawane przez pasażerów tylnych foteli.
LM wyposażony jest w szereg technologii, które poprawiają właściwości jezdne i zwiększają komfort pasażerów w trakcie podróżowania. Jedną z nich jest tryb jazdy Rear Seat Comfort, który dopasowuje ustawienia zawieszenia, rozkład momentu obrotowego oraz tłumi nadmierne wibracje.
Warto też wspomnieć o układzie wspomagania hamowania Automatic Smart Stop, systemie Pitch Control oraz adaptacyjnym zawieszeniu o zmiennej sile tłumienia (AVS).