Piąta generacja Lexusa RX zadebiutowała w Polsce na początku 2023 roku. Samochód po raz pierwszy dostępny jest w trzech hybrydowych wariantach RX 350h ma klasyczną hybrydę, RX 450h+ to hybryda typu plug-in, a RX 500h to mocna hybryda, która ma turbodoładowany silnik, automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach oraz nowy napęd 4x4 DIRECT4.
W pierwszych czterech miesiącach 2023 roku zarejestrowano już 910 RX-ów, co czyni z niego drugi najpopularniejszy samochód w bardzo konkurencyjnym segmencie E-SUV Premium.
Dużym zainteresowaniem cieszy się najmocniejsza odmiana RX 500h. 30 procent zamawiających decyduje się na napęd o łącznej mocy 371 KM, który dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia F SPORT Edition oraz F SPORT. Standardem w F SPORT Edition są adaptacyjne zawieszenie AVS, tylna skrętna oś, kolorowy, 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, klimatyzacja z filtrem Nanoe X i potrójne reflektory LED z systemem BladeScan.
Wersja F SPORT ma dodatkowo wentylowane fotele tylne, kamerę cofania z widokiem panoramicznym 360 stopni dookoła samochodu, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika sterowaną ruchem nogi, cyfrowe lusterko wsteczne, a także 21-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa.
RX 500h z zewnątrz wyróżnia się m.in. emblematami F SPORT, czarnymi relingami i lusterkami, przeprojektowanym przednim grillem w czarnym kolorze, specjalnymi nakładkami bocznymi, oraz przednim i tylnym zderzakiem o aerodynamicznych kształtach. Auto ma też specjalnie zaprojektowane dla tej wersji 21-calowe felgi o 10 ramionach.
Dla RX-a 500h zarezerwowano lakiery F White oraz Sapphire Blue, a dostępne są jeszcze Sonic Grey, Sonic Platinum, Graphite Black oraz Sonic Copper. We wnętrzu tapicerka jest obszyta skórą naturalną z elementami skóry syntetycznej w kolorach Black oraz Dark Rose, podsufitka jest czarna, a wstawki aluminiowe.
Najczęściej zamawiane są modele RX 500h z lakierami Graphite Black, Sonic Grey i F White (na naszych zdjęciach). 54% klientów wybiera tapicerkę Black.
RX 500h otrzymał napęd hybrydowy, w którym wykorzystano turbodoładowany silnik 2.4 oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię. Łączna moc modelu RX 500h wynosi 371 KM i jest przekazywana na wszystkie cztery koła przy pomocy nowego napędu DIRECT4.
To inteligentny system, który dopasowuje moc i moment obrotowy pomiędzy osiami w zależności od warunków panujących na drodze, zapewnia lepsze wyczucie prowadzenia, poprawia właściwości jezdne przy wyższych prędkościach oraz pomaga zmniejszyć przechyły karoserii podczas przyspieszania i zwalniania. Jego działanie jest precyzyjniejsze niż w przypadku jakiegokolwiek układu mechanicznego.
RX 500h ma seryjnie zawieszenie adaptacyjne AVS, układ skrętnych kół tylnych (Dynamic Rear Steering), a także dostosowany do wysokich osiągów układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami przednimi o średnicy 400 mm i zaciskami stałymi z przeciwstawnymi tłoczkami, które pomalowano na czarno i oznaczono logotypem Lexusa.