Oto legendarnego Mercedes C 111 i jego współczesna interpretacja - Vision One-Eleven.
Oryginalny Mercedes C 111 został zaprezentowany po raz pierwszy w 1969 roku na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Charakteryzował się futurystycznym wyglądem i podnoszonymi drzwiami. Pod maską znajdował się silnik Wankla, a dokładnie pięciocylindrowy, dwusuwowy silnik o pojemności 1,8 litra, który generował moc w granicach 280 KM.
W ciągu kilku lat Mercedes kontynuował prace nad modelem C 111, wprowadzając różne modyfikacje i ulepszenia. W 1970 roku zaprezentowano Mercedes C 111-II, który miał już zamontowany silnik rzędowy ośmiocylindrowy w układzie V o pojemności 3,5 litra i mocy 350 KM. Wersja ta osiągnęła imponującą prędkość maksymalną wynoszącą ponad 300 km/h, co w tamtych czasach było niezwykle imponującym osiągnięciem.
W 1976 roku Mercedes przedstawił kolejny model, C 111-III. Ten prototyp był napędzany silnikiem rzędowym ośmiocylindrowym w układzie V o pojemności 4,5 litra i mocy 500 KM. Samochód ten osiągnął prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h.
Mercedes C 111 wraz z jego kolejnymi wersjami odegrał istotną rolę w badaniach nad aerodynamiką, i nowymi technologiami. Chociaż samochód ten nie wszedł do produkcji seryjnej, wiele z osiągnięć i eksperymentów przeprowadzonych nad tym modelem znalazło zastosowanie w późniejszych modelach Mercedesa
Jego współczesna wizja ma szansę trafić do produkcji. Dopiero jak taka decyzja zapadnie dowiemy się jaka jednostka napędowa trafi pod jego maskę.