Volkswagen ustanowił na torze Nardo w południowych Włoszech: standardowy egzemplarz ID.7 Pro S o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności użytecznej 86 kWh pokonał na jednym ładowaniu dystans 941 kilometrów. To znacznie więcej niż wynosi maksymalny zasięg modelu wg WLTP (w cyklu mieszanym), czyli do 709 kilometrów. Udało się przekroczyć go o 232 km, czyli 32,7 procent. Podczas liczącej 941 km podróży średnie zużycie energii wyniosło 9,2 kWh/100 km. W przeliczeniu na olej napędowy odpowiada to około 1 litrowi na 100 km.
***
2024 rok był dla Lexusa najlepszym, odkąd marka rozpoczęła sprzedaż w Europie. Od stycznia do grudnia sprzedano rekordowe 88 184 samochody, co jest wynikiem aż o 20% lepszym niż rok wcześniej. Marka umocniła swoją pozycję w tym regionie, osiągając najlepszy w historii udział w rynku (2,5%).
***
BMW zakończyło 2024 rok z rekordową liczbą 27 117 zarejestrowanych pojazdów, potwierdzając swoją silną pozycję w segmencie premium i luksusowym. Marka osiągnęła 16,8% wzrost r/r, z udziałem w rynku wynoszącym 24,1%. Najpopularniejszym modelem, kolejny rok z rzędu, było BMW serii 3, z 3 778 rejestracjami, co przełożyło się na 30,4% udział w segmencie.
***
Po raz pierwszy w historii polskiego rynku motoryzacyjnego zanotowano spadek rejestracji samochodów elektrycznych. W 2024 roku zarejestrowano o 3 proc. mniej nowych elektryków niż rok wcześniej, co stanowi pierwszy taki spadek w krótkiej historii elektromobilności w Polsce.
***
Toyota Motor Europe (TME) w 2024 roku ustanowiła swoje nowe rekordy sprzedaży. Od stycznia do grudnia klienci w tym regionie kupili 1 217 132 Toyot i Lexusów. To o 4% lepszy wynik niż rok wcześniej. Czwarty rok z rzędu Toyota utrzymała pozycję drugiej najpopularniejszej marki samochodów osobowych.
***
Do polskich salonów trafiła właśnie zapowiadana dwupaliwowa wersja popularnego Mitsubishi Colt. Promocyjna cena 100-konnej wersji Invite z silnikiem zasilanym benzyną i LPG wynosi 89 450 zł.