W 2025 roku na polski rynek trafi nowa wersja Nissana Interstar, dostawczego pojazdu, który w wielu krajach od lat cieszy się popularnością. Nowa odsłona Interstara wprowadza liczne innowacje.
Jednym z kluczowych elementów nowego Interstara jest układ napędowy, który spełnia najnowsze normy emisji spalin. Producent przewiduje również wersję z napędem elektrycznym – Interstar Electric.
Zespół napędowy tej wersji może być zasilany akumulatorem o pojemności 40 kWh, lub 87 kWh. Ładowanie większego akumulatora prądem stałym (DC) z mocą 130 kW przez 30 minut umożliwia uzupełnienie energii pozwalającej na pokonanie ok. 250 kilometrów.
Obie wersje akumulatorowe są sprzedawane ze standardową ładowarką pokładową prądu przemiennego AC: o mocy 11 kW dla wersji z akumulatorem 40 kWh lub 22 kW w przypadku modeli z akumulatorem 87 kWh.
Nowy Interstar jest dostępny także z jednostkami wysokoprężnymi w kilku wariantach. Klienci mają do wyboru sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub nową, dziewięciobiegową przekładnię automatyczną.
Dzięki wydłużeniu strefy ładunkowej nawet do 3855 mm (w zależności od rozstawu osi) oraz najszerszym w tej klasie bocznym drzwiom (1312 mm), załadowanie największego vana Nissana jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek. Kubatura przestrzeni ładunkowej nowego modelu wynosi od 10,8 m3 w wersji L2H2 do 14,8 m3 w wersji L3H3.
Czterotonowy furgon z silnikiem spalinowym przewiezie do 1925 kg ładunku, a w przypadku napędu elektrycznego – do 1625 kg. Z kolei ładowność vana o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t wynosi maksymalnie 1447 kg (wersja spalinowa) i 1197 kg (wersja EV).
Interstar nowej generacji objęty jest standardową 5-letnią gwarancją lub do przebiegu 160 000 km. W przypadku wersji Interstar-e gwarancja obejmuje również pojemność akumulatora trakcyjnego przez okres aż 8 lat.