Nowe Mitsubishi ASX, które prezentujemy na filmie oparte jest na wspólnej platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishii de facto jest klonem Renaulta Captur. Reprezentuje popularny w Europie segment B SUV, w którym rywalizował od debiutu w roku 2010, trafiając na naszym kontynencie do blisko 380 000 klientów.
Druga generacja sprzedającego się dotychczas na pięciu kontynentach modelu, dostępna od marca w polskiej sieci dystrybucji, została opracowana z myślą o europejskich kierowcach i ich specyficznych potrzebach.
Nowa platforma Aliansu oznacza poszerzenie gamy układów napędowych w porównaniu z ASX poprzedniej generacji. Wersję podstawową napędza turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną. W ofercie przygotowano jednak szeroki wybór układów napędowych, odpowiadających klientom zarówno pod względem dostępnej mocy, jak i różnorodnego charakteru – poza wersją podstawową, wszystkie pozostałe napędy benzynowe są zelektryfikowane i prezentują nie tylko wyższe osiągi, ale i wyższe wyrafinowanie techniczne oraz dynamikę.
Turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,3-litra występuje w dwóch wariantach mocy (140 KM i 158 KM), w obu instalacja miękkiej hybrydy (MHEV), podnosi jej oszczędność oraz responsywność. Odbywa się to poprzez wspomaganie momentu obrotowego w chwilach, kiedy jest on potrzebny, na przykład podczas przyspieszania. Na układ miękkiej hybrydy składa się napędzany paskiem klinowym dwufunkcyjny alternator-rozrusznik oraz 12-woltowy akumulator, który jest ładowany przez system rekuperacji, odzyskujący energię zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania. Dla wersji 140-konnej przewidziano w ofercie 6-biegową przekładnię manualną, wersji 158-konnej towarzyszy 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna DCT.
Po raz pierwszy w tym modelu, klienci mają również do dyspozycji wersję z tradycyjną hybrydą (HEV), łączącą jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią z kilkoma trybami pracy.
Ofertę napędów uzupełnia dostępna na specjalne zamówienie, elektryczna hybryda ładowana z zewnętrznego źródła prądu, napędzana układem PHEV, będącym znakiem rozpoznawczym Mitsubishi. Zespół napędowy oparty jest na podobnej jak w tradycyjnej hybrydzie konfiguracji – połączeniu silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z większego akumulatora o pojemności 10,5 kWh, który pozwala na pokonywanie codziennych dystansów w wyłącznie bezemisyjnym trybie elektrycznym. Nowy Mitsubishi ASX dołączy więc w gamie Mitsubishi do modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV.