Toyota pracuje nad nowym projektem poduszki powietrznej otaczającej górną część ciała, która nie tylko chroni głowę pasażera przed obrażeniami, ale także osłania jego twarz oraz stabilizuje szyję i barki w przypadku kolizji. Wniosek patentowy został już zgłoszony do Urzędu Patentowego i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych.
Obecnie stosowane poduszki powietrzne chronią przed obrażeniami głowę i klatkę piersiową, ale nie są skuteczne w ochronie szyi. Nowy projekt Toyoty rozwiązuje ten problem, tworząc bardziej kompleksową osłonę wokół górnej części ciała pasażera. Poduszka powietrzna Toyoty będzie podczas kolizji utrzymywać głowę pasażera w stabilnej pozycji, w jednej linii z górną częścią tułowia, i zapobiegać jej skręcaniu czy gwałtownym ruchom na boki. W rezultacie głowa, szyja i barki będą lepiej chronione podczas zderzeń bocznych, a uderzenia pod skosem będą miały niewielki wpływ na górną część kręgosłupa.
Innowacyjność projektu Toyoty polega również na umieszczeniu poduszki powietrznej w zagłówku fotela.
Ponadto wpuszczanie powietrza do środka następuje etapami, aby poduszka uzyskała odpowiedni kształt wokół pasażera. Pomagają w tym czujniki systemów bezpieczeństwa czynnego i oparty na ich działaniu układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), który uruchamia poduszkę na chwilę przed zderzeniem.
To sprawia, że w momencie kolizji, kiedy na pasażera zaczynają działać duże siły, poduszka wokół niego ma już optymalny kształt, który zapobiega skutkom gwałtownych przeciążeń.