Podczas przejazdu na torze Nürburgring testowy kierowca Porsche Lars Kern „przebił” samego siebie: przedseryjnym egzemplarzem modelu Taycan pokonał północną pętlę w ciągu 7:07,55 min. Nowa, topowa wersja elektryka Porsche pokonała więc Teslę Model S Plaid aż o 28 sekund.
Ten oficjalny czas okrążenia jest aż o 26 sekund lepszy od rekordowego przejazdu Kerna z sierpnia 2022 r., za kierownicą Porsche Taycan Turbo S z pakietem Performance.
Ze względów bezpieczeństwa testowy egzemplarz został wyposażony w klatkę bezpieczeństwa oraz w wyścigowe kubełkowe fotele. W porównaniu z rekordem Porsche Taycan Turbo S z 2022 r. czasy okazały się znacznie lepsze: na dojeździe do zakrętu Schwedenkreuz przedseryjny Taycan był o ponad 25 km/h szybszy.
Różnicę jeszcze lepiej obrazuje fakt, że gdy tym razem Kern przekraczał linię mety w pobliżu trybuny T13, podczas poprzedniego rekordowego okrążenia dopiero dojeżdżał do sekcji Antoniusbuche. Oznacza to, że oba samochody dzieliło ponad 1,3 km – co ilustruje skok osiągów, jaki uzyskano na liczącym 20,8 km długości torze w niemieckim regionie Eifel.
„Dwadzieścia sześć sekund to w sporcie motorowym połowa wieczności. Lars »wykręcił« na północnej pętli sensacyjny czas 7:07,55 min, stawiając Porsche Taycan w tej samej lidze, co elektryczne hipersamochody” – powiedział Kevin Giek, szef linii modelowej Taycan. „Co nie mniej imponujące, na kilku kolejnych okrążeniach Lars uzyskał prawie taki sam czas”.