Opel w zeszłym miesiącu podwoił wynik sprzedaży samochodów osobowych w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r. Dzięki zarejestrowaniu w Polsce 1 049 egzemplarzy, zwiększył też o 1 punkt procentowy udział w rynku do 2,56 procent.
Do tego rezultatu przyczynił się wzrost sprzedaży czterech modeli osobowych w gamie niemieckiego producenta. Największym powodzeniem w październiku cieszyły się kolejno: Mokka (414 sztuk, +130%), Corsa (336 sztuk, zmiana +286% rok do roku) i Astra (245 sztuk, zmiana +172%). Stawkę zamknął flagowy SUV Grandland (53 sztuk, +253%).
Z kolei biorąc pod uwagę wyniki sprzedaży za ostatnie 10 miesięcy, na polskie ulice wyjechało najwięcej miejskich Cors, przed kompaktową Astrą, B-SUV-em Mokką i kompaktowym SUV-em – Grandlandem. Najwyższy wzrost w tym roku notuje nowa Astra – o 129% (2 279 egz.).
Jeszcze lepsze wyniki marka Opel zarejestrowała w segmencie lekkich samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie własnej do 3,5 t. W październiku do rejestracji trafiło aż 361 Opli – o 23% więcej niż rok temu, dzięki czemu marka zwiększyła udział w rynku o 0,73 punktu procentowego, do 6,61 procent.
Liderem zostało Movano, które uzyskało 56-procentowy wzrost sprzedaży (244 sztuk). Polscy klienci chętnie też zamawiali minivana Combo (+10%, 67 sztuk).
Łącznie Opel zarejestrował w zeszłym miesiącu aż 1 410 nowych samochodów, co przekłada się na 76-procentowy wzrost w porównaniu z październikiem 2022 r. i przeszło 3-procentowy udział w rynku aut osobowych i lekkich dostawczych.