W pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych marek na rynku polskim w czerwcu znalazły się trzy marki: Audi, BMW i Mercedes.
Szczególnie wynik Audi jest wart pokreślenia. Marka ta w ostatnich latach częściej osiągała wyniki poniżej swoich konkurentów - BMW i Mercedesa. Od początku tego roku wyforsowała się jednak na pierwszą pozycję w segmencie i jak na razie bardzo skutecznie walczy o jej utrzymanie.
Uzyskany wynik 12 778 zarejestrowanych aut jest wyższy w porównaniu do okresu styczeń - czerwiec 2022 aż o ponad 36%.
Wynik uzyskany przez BMW (11 661 zarejestrowanych aut), o 5,7% gorszy w stosunku do ubiegłego roku pozwolił tej marce na zajęcie 7 pozycji w rankingu. Jeszcze w 2022 roku BMW sprzedawało się więcej samochodów niż Audi, ale w tym roku sytuacja się zmieniła. Wyniki marki zarówno w trendzie krótko, średnio i długoterminowym są gorsze niż rok wcześniej.
Wymiana gamy modelowej BMW z jaką mamy obecnie do czynienia, zawsze jest czynnikiem destabilizującym sprzedaż. Dostawy nowych modeli powinny poprawić sytuację.
Trzecią pozycję w grupie marek premium zajął Mercedes (9475 zarejestrowanych aut) z wynikiem o ponad 17% gorszym w porównaniu do poprzedniego roku.
A co się dzieje na dalszych pozycjach listy rankingowej? Warto zwrócić uwagę na dynamiczny rozwój Lexusa. Marka ta wraz z odświeżeniem gamy modelowej i dobrą polityką sprzedażową zwiększyła swoją sprzedaż o prawie 162%. To imponujący wynik, który w kolejnych miesiącach powinien pozwolić na poprawę pozycji na liście rankingowej.
Kolejną marką na którą warto zwrócić uwagę jest Tesla, której wzrost liczby zarejestrowanych aut (2317 sztuk) przekroczył poziom 365%. Amerykański producent jest liderem rynku samochodów elektrycznych, który w ciągu ostatnich miesięcy sporo namieszał na rynku. Zmiana polityki cenowej tej marki wywołała konsternację wśród jej konkurentów. Jak oni zareagują? O tym przekonamy się w najbliższych miesiącach.
Poniżej tabelka, którą otrzymalismy od Instytutu Samar przedstawiająca rejestrację nowych samochodów segmentu premium.