Polacy, a konkretnie polskie firmy, kupują nowe samochody. W minionym roku rynek urósł o 13 procent.
Skąd tak dobry wynik? Według Wojciecha Drzewieckiego z Instytutu Samar to efekt realizacji zamówień złożonych jeszcze w roku 2022, z drugiej zaś strony większa dostępność poszczególnych modeli.
Poprawa sytuacji w gospodarce znajduje odzwierciedlenie w zwiększonych zakupach przedsiębiorców, gdyż to właśnie oni najczęściej decydowali się na zakup aut. Liczba klientów indywidualnych choć zwiększyła się o niemal 10% nie była w stanie „zrobić” wyniku. Wzrost liczby rejestrowanych aut przez klientów indywidualnych był niemal dwukrotnie niższy niż w przypadku flot.
Pierwsze trzy pozycje należą do Toyoty, Skody i Kii. Dalej na liście 10 najpopularniejszych marek widzimy Volkswagena, Hyundai’a, Audi, BMW, Mercedesa, Renaulta i Dacię.