Porsche wprowadza na rynek najmocniejszego Cayenne. To wersja Turbo E-Hybrid o łącznej mocy 739 KM.
Silnik elektryczny o mocy 176 KM uzupełnia zmodyfikowaną 4,0-litrową jednostkę V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 599 KM. Oba silniki zapewniają maksymalny moment obrotowy 950 Nm. dzięki czemu ten duży i ciężki samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.
W porównaniu do poprzednika obecny model ma większy zasięg w trybie elektrycznym i krócej się ładuje, a to dzięki pojemności akumulatora zwiększonej do 25,9 kWh. Jak zapewnia producen w nadesłanym nam komunikacie umożliwia przejechanie do 82 km wyłącznie na napędzie elektrycznym.
Nowe warianty Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wykorzystujące technikę dwukomorową i dwuzaworową. W standardzie jest również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) z blokadą mechanizmu różnicowego, a opcjonalnie dostępne są układ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i skrętna tylna oś.
Na zewnątrz zmiany to powiększone wloty z błyszczącymi czarnymi prowadnicami powietrza, oraz nakładki na nadkola i tylny zderzak lakierowane na kolor nadwozia. Wyróżnikiem Turbo E-Hybrid są także dwie podwójne końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej oraz czerwone zaciski hamulcowe.
Wewnątrz standardowe wyposażenie to podgrzewana sportowa kierownicę GT z przełącznikiem umożliwiającym szybki wybór żądanego trybu jazdy oraz obite skórą sportowe fotele regulowane w 18 kierunkach.
Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT ma m.in. obniżone o 10 mm nadwozie i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
Ceny Cayenne Turbo E-Hybrid rozpoczynają się od 863 tys. zł, wersji Coupé od 880 tys. zł. a z pakietem GT od 1,021 mln zł.