Mission X – tak nazywa się dwumiejscowy pojazd, po raz pierwszy zaprezentowany kilka dni temu, w przeddzień otwarcia wystawy „75 lat samochodów sportowych Porsche” w Porsche Museum w Stuttgarcie-Zuffenhausen. To wyjątkowa data: 75 lat temu, 8 czerwca 1948 roku, 356 „No. 1” Roadster stało się pierwszym autem noszącym nazwę Porsche, które zostało dopuszczone do ruchu. Tak narodziła się marka samochodów sportowych Porsche.
Przy około 4,5 m długości i 2 m szerokości koncepcyjne studium Mission X jest stosunkowo kompaktowym hipersamochodem. Uwzględniając rozstaw osi wynoszący 2,73 m, ma wymiary zbliżone do Porsche Carrera GT oraz 918 Spyder. Ze względów aerodynamicznych pojazd zaopatrzono w opony o różnych rozmiarach, z 20-calowymi kołami z przodu i 21-calowymi z tyłu.
Jeśli Mission X wejdzie do produkcji seryjnej(czego jeszcze nie wiemy), powinno:
* być najszybszym pojazdem dopuszczonym do ruchu drogowego na północnej pętli Nürburgringu;
* zapewniać stosunek mocy do masy na poziomie około 1 KM na każdy kilogram
* osiągać wartości siły docisku znacznie przekraczające te zapewniane przez obecne 911 GT3 RS;
* oferować znacznie lepszą wydajność ładowania dzięki 900-woltowej architekturze – ładowanie ma przebiegać mniej więcej dwa razy szybciej niż w przypadku obecnego lidera Porsche, modelu Taycan Turbo S.