Silnik V8 od Forda.. Moc 663 KM, moment obrotowy 780 Nm. 6-stopniowa manualna lub 10-stopniowa skrzynia biegów. Waga auta: 1500 kg. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3.4 sekundy. Strasznie auto niewygodne, ale te parametry... wow. Chcemy Cobrę!
Cena: 285,000 funtów plus podatek.
Kilka dni temu firma z Donington Park pokazała w Londynie zupełnie nową AC Cobrę GT Roadster. Zapraszamy na film z tego wydarzenia.
AC Cobra, znany również jako Shelby Cobra, to legendarny samochód sportowy, który wzbudza zachwyt miłośników motoryzacji od wielu lat. Jest to jedno z najbardziej rozpoznawalnych i ikonicznych aut w historii motoryzacji.
Historia AC Cobra rozpoczęła się w latach 60. XX wieku, gdy amerykański kierowca wyścigowy Carroll Shelby podjął współpracę z brytyjską firmą AC Cars. Shelby miał wizję stworzenia niezwykle potężnego samochodu, który połączyłby lekki brytyjski roadster z mocnym amerykańskim silnikiem. Efektem tej współpracy było narodziny AC Cobra.
Cobra została zbudowana na bazie modelu AC Ace, ale Shelby dokonał znacznych modyfikacji. Najważniejszą zmianą było zamontowanie potężnego silnika V8 pochodzącego z Forda. Początkowo był to silnik o pojemności 4,2 litra, a później zwiększono go do 4,7 i 7 litrów. Moc przekazywana była na tylną oś za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów.
AC Cobra wyróżniała się również swoim charakterystycznym wyglądem. Miał niską i smukłą sylwetkę, opływowe linie i długą maskę. Kabina była prosta i minimalistyczna, skoncentrowana głównie na celu jazdy. Samochód był dostępny w wersjach otwartych i zamkniętych, ale to modele kabrioletowe najbardziej przyciągały uwagę.
To, co naprawdę wyróżniało Cobrę, to jej osiągi. Dzięki połączeniu lekkiej konstrukcji i potężnego silnika, samochód oferował niesamowitą moc i przyspieszenie. Osiągi były imponujące nawet jak na dzisiejsze standardy, co czyniło Cobrę jednym z najszybszych samochodów swojej ery.
AC Cobra odniosła również sukcesy na torach wyścigowych. Zwyciężyła w wielu zawodach i zdobyła uznanie w świecie motoryzacji. Jej osiągi i agresywny wygląd przyciągały uwagę fanów wyścigów i przyczyniły się do jej statusu kultowego samochodu.
***
A na filmie Morgan Plus Four, konkurent ACC Cobry