Strona główna/Premiery/Premiera. Porsche 718 Spyder RS

Premiera. Porsche 718 Spyder RS

10 maja 2023

Trzydzieści lat po prezentacji koncepcyjnego modelu Boxster producent samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen wprowadza na rynek najmocniejszą jak dotąd odmianę swojego roadstera z centralnie umieszczoną jednostką napędową: nowe Porsche 718 Spyder RS. Po raz pierwszy w centralnosilnikowym samochodzie sportowym ze składanym dachem zastosowano wysokoobrotowy, wolnossący motor z 911 GT3.



Samochód ten zadebiutuje w czerwcu br.  podczas obchodów 75-lecia samochodów sportowych Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen. My już teraz wiemy prawie wszystko o tym samochodzie.



Nowe 718 Spyder RS jest otwartym odpowiednikiem 718 Cayman GT4 RS. Samochód ma wolnossący, sześciocylindrowy silnik typu bokser o mocy 500 KM

o pojemności skokowej 4,0 l osiąga prędkość obrotową do 9000 obr./min

 

W połączeniu z siedmiobiegową przekładnią PDK o skróconych przełożeniach motor katapultuje dwumiejscowego roadstera od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Do 200 km/h samochód rozpędza się w zaledwie 10,9 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi teraz 308 km/h

 


Nowe  718 Spyder RS dostępne jest wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche PDK. Ta siedmiostopniowa przekładnia zmienia przełożenia w tempie błyskawicy i jest gwarantem wysokich osiągów. Łopatki do zmiany biegów pozwalają kierowcy trzymać ręce na kierownicy nawet podczas ręcznego wyboru przełożeń. Alternatywnie można korzystać w tym celu z ergonomicznie zaprojektowanej dźwigni przekładni w konsoli środkowej.


Podwozie 718 Spyder RS standardowo korzysta z Porsche Active Suspension Management (PASM) o sportowej konfiguracji. Prześwit zmniejszono o 30 mm. Nowe 718 Spyder RS zaopatrzono również w Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, łożyska sferyczne w zawieszeniu oraz 20-calowe obręcze z kutego aluminium. Efekt: ostra jak brzytwa precyzja reakcji na skręt, ekstremalna zwinność i wyjątkowo neutralne prowadzenie. Prześwit, pochylenie kół, zbieżność oraz stabilizatory można indywidualnie regulować.




Sportowy charakter definiuje również wnętrze samochodu, zredukowane do niezbędnych elementów funkcjonalnych i ergonomicznych. „Chwytliwa” kierownica sportowa RS jest obszyta materiałem Race-Tex i ma żółte oznaczenie na godzinie 12.


Standardowe w pełni kubełkowe fotele, wykonane z lekkiego materiału CFRP z widocznym wykończeniem z włókna węglowego. Na zagłówkach wyhaftowano logo „Spyder RS”. Deska rozdzielcza i elementy wykończenia są pokryte skórą.



Ceny nowego Porsche 718 Spyder RS zaczynają się od 807 tys. zł.


Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 8 000 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: