Trzydzieści lat po prezentacji koncepcyjnego modelu Boxster producent samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen wprowadza na rynek najmocniejszą jak dotąd odmianę swojego roadstera z centralnie umieszczoną jednostką napędową: nowe Porsche 718 Spyder RS. Po raz pierwszy w centralnosilnikowym samochodzie sportowym ze składanym dachem zastosowano wysokoobrotowy, wolnossący motor z 911 GT3.
Samochód ten zadebiutuje w czerwcu br. podczas obchodów 75-lecia samochodów sportowych Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen. My już teraz wiemy prawie wszystko o tym samochodzie.
Nowe 718 Spyder RS jest otwartym odpowiednikiem 718 Cayman GT4 RS. Samochód ma wolnossący, sześciocylindrowy silnik typu bokser o mocy 500 KM
o pojemności skokowej 4,0 l osiąga prędkość obrotową do 9000 obr./min
W połączeniu z siedmiobiegową przekładnią PDK o skróconych przełożeniach motor katapultuje dwumiejscowego roadstera od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Do 200 km/h samochód rozpędza się w zaledwie 10,9 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi teraz 308 km/h
Nowe 718 Spyder RS dostępne jest wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche PDK. Ta siedmiostopniowa przekładnia zmienia przełożenia w tempie błyskawicy i jest gwarantem wysokich osiągów. Łopatki do zmiany biegów pozwalają kierowcy trzymać ręce na kierownicy nawet podczas ręcznego wyboru przełożeń. Alternatywnie można korzystać w tym celu z ergonomicznie zaprojektowanej dźwigni przekładni w konsoli środkowej.
Podwozie 718 Spyder RS standardowo korzysta z Porsche Active Suspension Management (PASM) o sportowej konfiguracji. Prześwit zmniejszono o 30 mm. Nowe 718 Spyder RS zaopatrzono również w Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, łożyska sferyczne w zawieszeniu oraz 20-calowe obręcze z kutego aluminium. Efekt: ostra jak brzytwa precyzja reakcji na skręt, ekstremalna zwinność i wyjątkowo neutralne prowadzenie. Prześwit, pochylenie kół, zbieżność oraz stabilizatory można indywidualnie regulować.
Sportowy charakter definiuje również wnętrze samochodu, zredukowane do niezbędnych elementów funkcjonalnych i ergonomicznych. „Chwytliwa” kierownica sportowa RS jest obszyta materiałem Race-Tex i ma żółte oznaczenie na godzinie 12.
Standardowe w pełni kubełkowe fotele, wykonane z lekkiego materiału CFRP z widocznym wykończeniem z włókna węglowego. Na zagłówkach wyhaftowano logo „Spyder RS”. Deska rozdzielcza i elementy wykończenia są pokryte skórą.
Ceny nowego Porsche 718 Spyder RS zaczynają się od 807 tys. zł.