Strona główna/Premiery/Premiera. Porsche 718 Spyder RS

Premiera. Porsche 718 Spyder RS

10 maja 2023 (aktualizacja: 18 lutego 2025)

Redakcja moto.vehis.plAutor

Trzydzieści lat po prezentacji koncepcyjnego modelu Boxster producent samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen wprowadza na rynek najmocniejszą jak dotąd odmianę swojego roadstera z centralnie umieszczoną jednostką napędową: nowe Porsche 718 Spyder RS. Po raz pierwszy w centralnosilnikowym samochodzie sportowym ze składanym dachem zastosowano wysokoobrotowy, wolnossący motor z 911 GT3.



Samochód ten zadebiutuje w czerwcu br.  podczas obchodów 75-lecia samochodów sportowych Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen. My już teraz wiemy prawie wszystko o tym samochodzie.



Nowe 718 Spyder RS jest otwartym odpowiednikiem 718 Cayman GT4 RS. Samochód ma wolnossący, sześciocylindrowy silnik typu bokser o mocy 500 KM

o pojemności skokowej 4,0 l osiąga prędkość obrotową do 9000 obr./min

 

W połączeniu z siedmiobiegową przekładnią PDK o skróconych przełożeniach motor katapultuje dwumiejscowego roadstera od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Do 200 km/h samochód rozpędza się w zaledwie 10,9 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi teraz 308 km/h

 


Nowe  718 Spyder RS dostępne jest wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche PDK. Ta siedmiostopniowa przekładnia zmienia przełożenia w tempie błyskawicy i jest gwarantem wysokich osiągów. Łopatki do zmiany biegów pozwalają kierowcy trzymać ręce na kierownicy nawet podczas ręcznego wyboru przełożeń. Alternatywnie można korzystać w tym celu z ergonomicznie zaprojektowanej dźwigni przekładni w konsoli środkowej.


Podwozie 718 Spyder RS standardowo korzysta z Porsche Active Suspension Management (PASM) o sportowej konfiguracji. Prześwit zmniejszono o 30 mm. Nowe 718 Spyder RS zaopatrzono również w Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, łożyska sferyczne w zawieszeniu oraz 20-calowe obręcze z kutego aluminium. Efekt: ostra jak brzytwa precyzja reakcji na skręt, ekstremalna zwinność i wyjątkowo neutralne prowadzenie. Prześwit, pochylenie kół, zbieżność oraz stabilizatory można indywidualnie regulować.




Sportowy charakter definiuje również wnętrze samochodu, zredukowane do niezbędnych elementów funkcjonalnych i ergonomicznych. „Chwytliwa” kierownica sportowa RS jest obszyta materiałem Race-Tex i ma żółte oznaczenie na godzinie 12.


Standardowe w pełni kubełkowe fotele, wykonane z lekkiego materiału CFRP z widocznym wykończeniem z włókna węglowego. Na zagłówkach wyhaftowano logo „Spyder RS”. Deska rozdzielcza i elementy wykończenia są pokryte skórą.



Ceny nowego Porsche 718 Spyder RS zaczynają się od 807 tys. zł.


Szukasz samochodu? Doradca VEHIS ma dla Ciebie oferty ponad 10304 dostępnych samochodów!
Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych wg [tych zasad]
Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
+48 32 308 84 44
bok@vehis.pl
Jesteśmy członkiem
Obserwuj nas: