Czas na podsumowanie sprzedaży nowych samochodów w lipcu 2024 rok. Okazuje się, że klienci instytucjonalni (prawie 70 procent całego rynku) nadal robią samochodowe zakupy.
W minionym miesiącu przedstawicielstwa koncernów motoryzacyjnych sprzedały więcej aut niż w lipcu 2023 co w pierwszych siedmiu miesiącach br. daje wynik o ponad 14% lepszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W liczbach bezwzględnych to 29 949 aut.
Nadal bardzo dobrze radzą sobie marki premium. To one napędzają sprzedaż. W lipcu takich pojazdów sprzedano o ponad 35 procent lepszy niż w 2023 roku. Udział w rynku to aż 26,5%.
Tytuł lidera rynku utrzymała Toyota. W pierwszych siedmiu miesiącach 2024 roku zarejestrowano 63 559 samochodów osobowych i dostawczych tej marki (wynik o ponad 18% lepszy niż rok wcześniej).
Dwóch kolejnych producentów w zestawieniu zanotowało łącznie mniejszą liczbę rejestracji od Toyoty. Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, 34 608 sprzedanych aut a na miejscu trzecim - 20 818 aut. Kolejne miejsca to Kia i Hyundai.
Najczęściej kupowanym s osobowym w 2024 roku pozostaje Toyota Corolla (15 791 szt.; +26,97% r/r), za którą uplasowała się Skoda Octavia (12 384 szt.; +35,45% r/r) oraz Toyota Yaris Cross (9 124 szt. +13,78% r/r). Następne miejsca zajmują Toyota Yaris (8 172 szt.; -12,59%) i KIA Sportage (8 015 szt.; +9,90% r/r).
Wśród klientów indywidualnych liderem jest Toyota Yaris Cross (5 210 szt.; +29,38%), na drugim miejscu - KIA Sportage (4 448 szt.; +42,38%), na trzecim – Toyota C-HR (3 435 szt.; +81,17%), dalej – Skoda Kamiq (2 827 szt.; +66,29%), a na piątym – Toyota Yaris (2 826 szt. -12,53%).
Źródło: Samar