Poniżej przedstawiamy tabelkę podsumowującą wyniki sprzedaży nowych samochodów w drugiej dekadzie sierpnia.
Jak wynika z analizy jaką otrzymaliśmy od Wojciecha Drzewieckiego, szefa instytutu Samar zauważalne jest spore ograniczenie dynamiki wzrostu sprzedaży nowych samochodów w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Problem dotyczy zarówno całego rynku jak i marek premium, które notowały do tej pory wzrosty. Jak podkreśla jednak Drzewiecki na razie jeszcze za wcześnie na kategoryczne stwierdzenia, że rynek zacznie notować wyniki ujemne. Z takim podsumowaniem należy poczekać na wyniki z końca sierpnia, a najlepiej na wyniki września. Być może wtedy uwidocznią się trendy, które wpłyną na wynik całoroczny.
Jak wynika z poniższej tabelki, w porównaniu do roku 2022 w pierwszych 20 dniach sierpnia mniej nowych samochodów sprzedały: Skoda (o 15,3 proc.), Kia (o 5,3 proc.), Volkswagen (o 9 proc.), Mercedes (o 14,3 proc.), BMW (o 16, proc.) oraz Dacia (o 35,5 proc.). Wzrosty, wśród czołowych producentów) odnotowała Toyota, Hyundai i Audi.
Bardzo dobrze radzi sobie submarka Seata czyli Cupra. W ciągu pierwszych 20 dni sierpnia odnotowała ponad 210 proc. wzrostu.