Wynik w drugiej dekadzie kwietnia zdecydowanie się poprawił, co przełożyło się na wzrost liczby zarejestrowanych aut o 13,8%. Warto zaznaczyć, że na koniec pierwszej dekady wynik był o 12,3% gorszy niż rok wcześniej.
Obserwowany wcześniej spadek to zapewne w dużym stopniu „zasługa” świąt. Trend krótkoterminowy wskazuje, że szykuje się duży wzrost sprzedaży samochodów.
Nieznacznie zmniejszył się udział w rynku marek premium. Nie są to różnice znaczące, bo zaledwie 1 procentowa, niemniej jednak, po wielu miesiącach ciągłych wzrostów warto to zauważyć.
Na liście rankingowej widzimy trochę zmian. Dotyczą one głównie zmiany pozycji. Zaskakujący jest wynik Mazdy. Jest 10 miejsce, a w ciągu 20 dni tego miesiąca zrobiła lepszy wynik niż Renault, Ford, Volvo i Lexus. Za to marki koreańskie złapały zadyszkę: Kia spadła na pozycję 4. Także Hyundai odnotował gorszą sprzedaż. Obie marki tego samego koncernu notują spadki przekraczające znacznie poziom 20%.
Wśród marek Premium numerem 1 jest Audi. Na drugiej jest Mercedes, a na trzeciej BMW. Oczywiście to wyniki chwilowe, jednej miesiąca. Finalny wynik na koniec roku może się całkiem inny.
***