Mimo spadku liczby rejestracji w stosunku do marca bieżącego roku, dla segmentu premium był to najlepszy kwiecień w historii.
W kwietniu 2023 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 8 570 nowych samochodów klasy premium, o 19,37 proc. mniej niż w marcu bieżącego roku i o 2,07 proc. więcej w zestawieniu z kwietniem ubiegłego roku, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do baz danych 8 396 takich aut.
Był to dla segmentu premium najlepszy kwiecień w historii. Łącznie od stycznia do kwietnia 2023 roku w naszym kraju zarejestrowanych zostało 34 469 nowych samochodów z wyższej półki, o 12,31 proc. (3 778 sztuk) więcej niż analogicznym okresie roku 2022.
Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w okresie styczeń-kwiecień 2023 roku przypadło w udziale Audi. Wynik producenta z Ingolstadt na polskim rynku to 8 119 zarejestrowanych aut, o 36,22 proc. więcej niż na koniec kwietnia 2022 roku.
Spośród modeli z czterema pierścieniami na grillu, w okresie styczeń-kwiecień 2023 roku najlepiej sprzedawał się model Q5 (1 268 sztuk). Na drugiej pozycji znalazło się Audi Q3 (1 194 sztuki), a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi A4 (1 177 egzemplarzy).
Na drugiej pozycji na koniec kwietnia było BMW. W ciągu czterech miesięcy 2023 roku klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 7 321 nowych samochodów, co jest rezultatem o 9,35 proc. mniejszym niż w takim samym okresie roku 2022. Na to pogorszenie się wyników bawarskiego producenta znacząco wpłynął duży spadek liczby rejestracji w kwietniu (r/r), sięgający blisko 31 proc. Najczęściej rejestrowane modele w gamie BMW w okresie styczeń-kwiecień 2023 roku to: X3 (1 186 szt.), 3 (1 124 szt.) oraz X5 (972 egzemplarze).
Na trzecim miejscu na koniec kwietnia znalazł się Mercedes. W okresie od stycznia do kwietnia klienci tego niemieckiego producenta kupili i zarejestrowali 5 636 samochodów, o 20,01 proc. mniej (r/r). Marka ta również zanotowała w kwietniu duży spadek w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku (minus 21,76 proc.).
Tuż za podium ponownie było Volvo. W okresie od stycznia do kwietnia 2023 r. klienci kupili i zarejestrowali 4 530 samochodów tej marki, o 4,72 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Liderem w gamie szwedzkiego producenta był model XC60 (2 286 egzemplarzy), wiceliderem – XC40 (782 sztuki), które wyprzedziło model XC90 (561 sztuk).
Nadal bardzo dużą dynamiką sprzedaży może pochwalić się Lexus. Od stycznia do kwietnia 2023 roku w naszym kraju zarejestrowane zostały 3 534 samochody tej marki, o 160,81 proc. więcej (r/r). W gamie japońskiego producenta najlepiej sprzedawał się model NX (1 530 zarejestrowanych aut), przed RX (909 szt.) oraz UX (666 egz.).
W pierwszej dziesiątce zestawienia aut klasy premium największą stratę na koniec kwietnia 2023 roku notował Mercedes (minus 20,01 proc.). Z kolei największym wzrostem procentowym w tym gronie może pochwalić się Tesla (1 356 zarejestrowanych aut, plus 252,21 proc.).
Na koniec kwietnia bieżącego roku na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60 (2 286 sztuk). Na drugiej pozycji zestawienia znalazł się Lexus NX z 1 530 zarejestrowanymi egzemplarzami. Brąz przypadł w udziale Audi Q5 (1 268 sztuk).
Źródło: Samar