Škoda od lat kojarzona jest z praktycznymi i nieźle wyposażonymi samochodami. W dobie przechodzenia motoryzacji na napędy elektryczne czeska marka po wprowadzeniu na rynek modelu Enyaq iV zrobiła kolejny krok w kierunku elektromobilności – rozpoczyna sprzedaż modelu o nazwie Elroq.
Ten kompaktowy SUV wypełnia lukę między modelem Karoq a większym Enyaqiem. To model zbudowany na platformie MEB, która została zaprojektowana specjalnie dla samochodów elektrycznych w ramach koncernu Volkswagena. Dzięki temu rozwiązaniu Elroq korzysta z doświadczeń takich modeli jak wspomniany Enyaq czy Volkswagen ID.4, ale wyróżnia się bardziej kompaktowymi wymiarami.
Pod maską (a raczej pod podłogą) Škody Elroq znajduje się napęd elektryczny dostępny w czterech wariantach z trzema rozmiarami akumulatorów. Na początku na polskim rynku oferowane będą dwa warianty. Elroq 50, który wyposażony jest akumulator o pojemności 55 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 125 kW (170 KM) oraz Elroq 85, który posiada akumulator o pojemności 82 kWh i silnik o mocy 210 kW (285 KM). W obu wariantach moc przekazywana jest na tylną oś. Na początku roku 2025 pojawi się Elroq 60 z akumulatorem o pojemności 63 kWh i silnikiem o mocy 150 kW (204 KM), która również przekazywana jest na tylną oś. W późniejszym terminie pojawi się też Elroq 85x z dodatkowym silnikiem montowanym na przedniej osi, który pozwala na napęd na cztery koła.
Przy mocy ładowania do 175 kW, akumulator o pojemności 82 kWh można naładować od 10% do 80% już w ciągu 28 minut.
Na polskim rynku Skoda Elroq będzie dostępna w cenach, które różnią się w zależności od wybranego wariantu napędu i wyposażenia. Ceny te przedstawiamy w poniższej tabelce.