Instytut Samar przysłał nam wyniki sprzedaży nowych samochodów po 20 dniach lutego.
O ile pierwsza dekada przyniosła nam wzrost na poziomie 10%, to po dwudziestu dniach wynik ten się podwoił. Druga dekada przyniosła rezultat o 21,3% lepszy niż rok wcześniej. W przypadku samochodów marek premium zanotowany wzrost liczby zarejestrowanych aut był jeszcze większy.
W sumie liczba zarejestrowanych samochodów w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku zwiększyła się o ponad 30% - informuje Wojciech Drzewiecki z Samaru.
Pierwsza trójka listy rankingowej pozostaje bez zmian. Toyota, Skoda i Kia to marki z największą liczbą zarejestrowanych samochodów.
W pierwszej dziesiątce znalazły się cztery marki premium: Mercedes, Audi, BMW i Volvo. Gdyby w rankingu pominięto samochody dostawcze typu Citan czy Vito, na pierwszej pozycji wśród marek premium znalazłoby się Audi.
W pierwszej „dziesiątce” tylko trzy marki zanotowały wyniki gorsze niż rok wcześniej. W przypadku Kii wynik jest o 4,4% niższy, Volkswagena o 8,7% a Dacii o 22,5%. Pozostałe marki zwiększyły swą sprzedaż od 12 do prawie 75%.
Dobre wyniki to z jednej strony efekt sprzedaży ubiegłorocznej, której realizacja właśnie następuje, a także większa dostępność samchodów, a co za tym idzie większa chęć poszczególnych marek do prowadzenia bardziej agresywnej polityki rabatowej. Coś co jeszcze niedawno nie istniało, ze względu na ograniczenia w dostępności aut, dziś powróciło.
Około 60% całości sprzedaży stanowią klienci flotowi.
Zapraszamy do analizy poniższej tabelki.