Chociaż kwestia, czy Tesla jest producentem samochodów luksusowych, pozostaje przedmiotem dyskusji, liczby mówią same za siebie. Po raz pierwszy elektryczna marka z siedzibą w Teksasie sprzedała więcej niż niemiecki producent samochodów segmentu premium.
W 2024 roku firma kierowana przez Elona Muska dostarczyła 1 789 226 pojazdów, czyli dokładnie o 118 008 więcej niż Audi. Marka należąca do Grupy Volkswagen odnotowała w ubiegłym roku spadek o 11,8%, osiągając sprzedaż na poziomie 1 671 218 samochodów.
To imponujący wynik, biorąc pod uwagę, że Tesla ma w swojej ofercie jedynie pięć modeli, i wszystkie są elektryczne: Model 3, Model Y, Model S, Model X oraz Cybertruck. Jak można się domyślić, to właśnie modele 3 i Y wykonały największą pracę, generując 1 704 093 z ogólnej liczby sprzedaży. Modele S, X i Cybertruck odpowiadały za pozostałe 85 133 sztuki. Biorąc pod uwagę wyłącznie modele 3 i Y, skierowane na rynek masowy, Tesla wciąż dostarczyła o 32 875 więcej samochodów niż Audi.
Czy zmodernizowany model Y (to praktycznie jedynie facelifting), którego pierwsze zdjęcia właśnie pojawiły się na oficjalnych stronach firmy z Texasu jeszcze bardziej umocni pozycję Tesli? O tym przekonamy się wkrótce, bo właśnie ruszyła jego produkcja w niemieckiej fabryce w Grünheide.