Toyota GAZOO Racing wprowadza na rynek limitowaną wersję GR Supra GT4 100 Edition. Samochód ten powstanie w zaledwie trzech egzemplarzach! Jego wyróżnikami będą m.in. wyjątkowe kolory lakieru, inny wzór przedniej części nadwozia oraz specjalna plakietka z unikatowym numerem seryjnym
.
Samochód ten powstał z okazji świętowania przekazania prywatnym zespołom wyścigowym na całym świecie już 100 egzemplarzy wyczynowej GR Supry GT4.
Od premiery GR Supry GT4 minęły już 3 lata, a rywalizacja w popularnej kategorii GT4 jest bardzo zacięta. Dlatego GAZOO Racing opracowało nową wersję auta na rok 2023.
Udoskonalona GR Supra GT4 EVO ma zoptymalizowany przebieg momentu obrotowego i lepszą wydajności układu chłodzenia. Zwiększyło to moc 3,0-litrowego silnika. Ta 6-cylindrowa rzędowa jednostka pozwala teraz uzyskiwać jeszcze lepsze czasy okrążenia.
***
GR Supra GT4 została zbudowana na podstawie seryjnej GR Supry i dzieli z nią najważniejsze elementy konstrukcji. Potężny silnik o pojemności 3,0 l otrzymał sportowy komputer sterujący Magneti Marelli oraz wyczynowy układ wydechowy Akrapovič, co już w podstawowej wersji auta zwiększyło moc do 430 KM, a maksymalny moment obrotowy do 650 Nm.
Konstrukcja zawieszenia niewiele się różni od drogowej wersji GR Supry. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe z seryjnego modelu. Na obu osiach zamontowano wyczynowe sprężyny uznanej marki KW. Układ hamulcowy został wzmocniony dzięki wyścigowym zaciskom sześciotłoczkowym z przodu oraz czterotłoczkowym z tyłu. Dzięki tym zmianom auto jest dobrze przygotowane do startów w kilkugodzinnych wyścigach długodystansowych.
Wyścigowa GR Supra GT4 otrzymała siedmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy oraz wzmocniony mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu. Sportowe możliwości auta zwiększa także zestaw elementów aerodynamicznych wykonanych z kompozytów naturalnych włókien.
Samochód ma też pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa homologowane przez FIA, m.in. klatkę bezpieczeństwa, wyścigowy fotel, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa czy system gaśniczy. Dopełnieniem wyczynowego wyposażenia jest pneumatyczny mechanizm podnośników ułatwiający i przyspieszający serwisowanie auta w trakcie wyścigu.