Znasz Toyotę Hilux? Oczywiście, że znasz. Miliony Hiluxów kilku już generacji jeździ po całym świecie. Także w Polsce to popularne auto w segmencie pick-upów. Ale wersja, która pokazujemy na zdjęciach to nowość. Nazywa się GR SPORT i nawiązuje do wyczynowego modelu, którym TOYOTA GAZOO Racing startuje w Rajdzie Dakar i mistrzostwach świata rajdów cross-country.
GR SPORT (wersja z podwójną kabiną) to najbardziej „wypasiona” wersja Hiluxa. Oczywiście napęd na cztery koła to standard tej odmiany.
Poza elementami stylistycznymi otrzymała amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, a w przednim zawieszeniu ma usztywnione sprężyny śrubowe.
Tak zestrojone zawieszenie stabilizuje nadwozie, ogranicza przechyły i zwiększa przyczepność. To bardzo istotne, gdy samochód ten porusza się w terenie. A właśnie tam jest w swoim żywiole.
Aby podczas terenowej jazdy nie uszkodzić auta podwozie Hilux GR SPORT zostało zabezpieczone aluminiowymi osłonami silnika oraz tylnego mostu. Po co te elementy zostały polakierowane na czerwono? Aby były widoczne. Czyli trochę dla szpanu.
Ósma generacja Hiluxa ma tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Może przewozić do 1000 kg ładunku oraz pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Hilux GR SPORT to auto z podwójną kabiną i napędem 4x4 w standardzie.
Auto otrzymało mocniejszy, 2,8-litrowy silnik D-4D o mocy 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Od 0 do 100 km przyspiesza w 10,7 sekundy
Na koniec aktualna cena. Toyota Hilux GR SPORT kosztuje 210 900 zł netto (259 407 zł brutto).