ID.7 to pierwszy „globalny” samochód elektryczny klasy średniej wyższej. Kombinacja zasięgu do 700 kilometrów (WLTP), silnika o dużej mocy, przestronnego wnętrza oraz technologii premium czynią z ID.7 wygodną limuzyną do długich podróży. To auto zastępujące popularnego na całym świecie Passata. Tyle, że na prąd.
Premiera ID.7 planowana jest na ten rok w Europie i Chinach, a od 2024 roku w Ameryce Północnej.
Oto co powiedział podczas dziennikarskiej prezentacji Thomas Schäfer, CEO Volkswagen Passenger Cars: „ID.7 to kolejny krok w naszej ofensywie elektrycznej. Limuzyna oferuje wysoki poziom komfortu i duży zasięg. Już w 2026 roku zaproponujemy najszerszą gamę elektrycznych samochodów spośród wszystkich producentów w Europie – od modelu wejściowego za mniej niż 25 000 euro aż do ID.7 jako nowego najwyższego modelu w rodzinie ID. Naszym celem jest osiągnięcie udziału elektrycznych samochodów na poziomie 80% w Europie do 2030 roku. Od 2033 roku Volkswagen będzie produkować tylko samochody elektryczne w Europie.”
ID.7 to pierwszy model MEB z całkowicie nową generacją napędową. Z 210 kW (286 PS) to najmocniejszy i o największym momencie obrotowym silnik elektryczny w modelu Volkswagen ID. do tej pory.
Jednostka napędowa o wewnętrznym oznaczeniu APP550 została opracowana we współpracy z Volkswagen Group Components w Kassel (Niemcy) i jest tam również produkowana.