Na bazie modelu ID.7, który właśnie wchodzi do sprzedaży zespół projektantów Volkswagena stworzył prototyp samochodu z agresywnie stylizowanym nadwoziem z napędem na cztery koła.
Nadwozie ID.7 w wersji X Performance zyskało cechy auta sportowego. Przedni splitter, i tylny dyfuzor wykonano z włókna węglowego. Zwiększono także rozstaw kół o 80 milimetrów i obniżono zawieszenie o 60 milimetrów, zmieniając sprężyny na znacznie sztywniejsze.
W prototypie ID.X Performance zastosowano dwa silniki o łącznej mocy 558 KM z funkcją boost. Moment obrotowy jest kontrolowany przez menedżera dynamiki, który zarządza również działaniem blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Jego działaniem można sterować przy pomocy osobnego wyświetlacza o przekątnej ekranu 17 cm, umieszczonego w konsoli środkowej. Prototyp może być ładowany z mocą dochodzącą do 200 kW.