Volkswagen ma plan. Chce przyspieszyć, zaatakować, osiągnąć

- Elektryk za 20 tysięcy euro
- Będzie też ID. 2all
- Perspektywa dla Wolfsburga
- Przyspieszyć, zaatakować, osiągnąć
W 2024 roku grupa Volkswagen sprzedała na całym świecie 9 milionów samochodów. To o 2,3 procent mniej niż w 2023 r. Pojawiło się ponad 30 nowych modeli, w tym wiele modeli z napędem elektrycznym. Pozwoliło to koncernowi z Wolfsburga zostać liderem rynku w Europie w segmencie pojazdów elektrycznych.
Od wprowadzenia rodziny ID. w 2019 roku VW sprzedał na całym świecie ponad 1,35 miliona pojazdów ID., w tym około 500 000 egzemplarzy ID.3. W ubiegłym roku Volkswagen sprzedał łącznie 383 100 w pełni elektrycznych samochodów.
Elektryk za 20 tysięcy euro
Wczoraj na spotkaniu pracowniczym w siedzibie koncernu Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen Samochody Osobowe, przedstawił plany dotyczące przyszłości kluczowej marki koncernu. Pracownicy mieli również okazję po raz pierwszy zobaczyć projekt przyszłego elektrycznego modelu Volkswagena (na zdjęciu), który ma kosztować około 20 000 euro.
Volkswagen planuje zaprezentować studyjny model tego nowego malucha na prąd na początku marca, a światowa premiera wersji produkcyjnej jest przewidziana na 2027 rok. Dzięki cenie bazowej wynoszącej około 20 000 euro, nowy elektryczny model ma być atrakcyjny dla szerokiej grupy użytkowników. „Przystępny cenowo, wysokiej jakości i rentowny elektryczny Volkswagen z Europy dla Europy – to Liga Mistrzów inżynierii motoryzacyjnej!” – powiedział na spotkaniu Thomas Schäfer.
Będzie też ID. 2all
Tania mobilność w epoce elektryfikacji będzie jednym z filarów przyszłego planu Volkswagena. Rodzina przystępnych cenowo Volkswagenów na prąd obejmuje pojazdy oparte na rozwoju platformy modułowej MEB. Pierwszym modelem będzie wersja produkcyjna studyjnego ID. 2all, który trafi do salonów w 2026 roku jako pierwszy w pełni elektryczny mały samochód Volkswagena – z ceną bazową poniżej 25 000 euro.
Perspektywa dla Wolfsburga
Podczas spotkania pracowniczego Schäfer podkreślił, że zakład w Wolfsburgu pozostanie sercem Volkswagena w erze elektromobilności: „Zakład w Wolfsburgu ma przed sobą jasną przyszłość. Przeniesienie produkcji Golfa do Meksyku pozwala nam stworzyć przestrzeń dla nowoczesnych technologii. W hali 54 zostaną wprowadzone nowe procesy produkcyjne. Naszym celem jest produkcja nowej generacji elektrycznego Golfa na platformie SSP, a także elektrycznego T-Roca o dużym wolumenie. Dzięki temu Wolfsburg stanie się stolicą naszej nowej, w pełni elektrycznej klasy kompaktowej.”
Przyspieszyć, zaatakować, osiągnąć
Jak już informowaliśmy w ramach porozumienia „Zukunft Volkswagen” („Przyszłość Volkswagena”), koncern uzgodnił pod koniec grudnia 2024 roku z przedstawicielami pracowników wizję przyszłości W tym celu przyjął trójfazowy plan:
Nadrobić zaległości – wzmocnienie konkurencyjności poprzez optymalizację struktur kosztowych i celowe poszerzenie istniejącego portfolio modeli.
Zaatakować – do 2027 roku zostanie wprowadzonych dziewięć nowych modeli, w tym wersja produkcyjna ID.2all w cenie poniżej 25 000 euro oraz podstawowy model elektryczny za około 20 000 euro.
Osiągnąć przywództwo – jako technologicznie wiodąca marka w segmencie masowym, Volkswagen wyznacza nowe standardy i rozwija mobilność na całym świecie.